۰

افتتاح اولین نمازخانه برای مسلمانان ارتش گرجستان

وزیر دفاع گرجستان نخستین مسجد و جایگاه برگزاری نماز در این کشور را برای مسلمانانی که در ارتش خدمت می‌کنند راه‌اندازی کرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۶
۰۹:۲۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، تینا خیداشلی وزیر دفاع گرجستان نخستین مسجد و جایگاه برگزاری نماز در این کشور را برای مسلمانانی که در ارتش خدمت می‌کنند راه‌اندازی کرد.

خیداشلی، در مراسمی که روز گذشته در دفتر مرکزی 3 تیپ پیاده نظام در وسترن سیتی در کوتائیسی در کشور گرجستان برگزار شده بود گفت: گرجستان کشوری است که در آن آزادی مذهبی وجود دارد و این امر در قانون اساسی نیز تضمین شده است.

او همچنین وعده داد که قرار است بزودی دو مکان برگزاری نماز دیگر برای پرسنل ارتش این کشور ساخته شود.

محدودیت های موجود برای مسلمانان گرجستان

خاطر نشان می شود مسلمانان حداقل 10 درصد جمعیت کشور گرجستان را تشکیل می‌دهند با این حال بسیاری از مسلمانان با موانع و خصومت‌های آشکاری برای ساختن مساجد و مدارس اسلامی آزاد روبرو بوده و همیشه اعتراض‌ها و انتقادات زیادی در این خصوص در کشور گرجستان وجود داشته است.

در همین راستا، در سال 2014 در اقدامی توهین آمیز یک سر خوک روبروی ساختمانی میخکوب شده بود که قرار بود از آنجا به عنوان مدرسه اسلامی شهر کوبولتی در منطقه آجارا بهره‌برداری شود. این عمل اهانت آمیز منجر به خشم عمومی در میان مسلمانان و هتک حرمتی آشکار به ساحت مدرسه اسلامی بود.

انتهای پیام/ 852
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: