۰

مراقبت از دانش آموزان مسلمان آمریکا

در پاسخ به افزایش گزارش‌ها در مورد آزار دانش‌آموزان مسلمان، مدارس آمریکا در حال گسترش تلاش‌ها برای حمایت از اقلیت‌های دینی و نژادی و دیگر گروه‌های در حاشیه هستند.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۵
۱۳:۲۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، پس از حوادث تروریستی منسوب به داعش در شهرهای پاریس و سن‌برناردینو در کالیفرنیا که منجر به موج جدیدی از احساسات منفی علیه مسلمانان شد، سازمان‌های حقوق مدنی و دیگر گروه‌های حمایتی نیز همکاری‌های خود را با مدارس افزایش داده‌اند.

وزارت دادگستری و وزارت آموزش و پرورش آمریکا نیز خواستار افزایش مراقبت‌ها از دانش‌آموزان مسلمان شدند.

بیل هو، متخصص آموزش چندفرهنگی در یک نشست بررسی مقابله با آزار و اذیت دانش‌آموزان که چندی پیش در مسجد بیت‌الامان شهر «مریدن» برگزار شد، در این باره گفت: کودکان مسلمان مورد آزار قرار می‌گیرند؛ زیرا سایر کودکان با آن‌ها راحت نیستند.

وی افزود: این مسئله دانش‌آموزان مسلمان را مجبور به عقب‌نشینی کرده و منزوی‌تر می‌کند. آن‌ها نیاز به توسعه مهارت‌های اجتماعی در مدرسه دارند تا قادر به برقراری ارتباطات شوند.

سازمان بین‌المللی و حقوق بشری از جمله «لیگ مقابله با افترا» در نیویورک نیز پس از حملات پاریس، برنامه‌های آموزشی ضدتعصب خود را برای آشنایی بیشتر با اسلام تغییر داده است.

همچنین یکی از درس‌های درنظر گرفته شده برای دانش‌آموزان دبیرستان آن‌ها را ترغیب به بررسی رابطه میان تصورات غلط در مورد مسلمانان و اعمال تبعیض و تعصب علیه آن‌ها و همچنین نحوه حمایت از مسلمانان می‌کند.

گرچه آمار دقیقی از انگیزه‌های آزار و اذیت دانش‌آموزان مسلمان در مدارس موجود نیست؛ اما تحقیقات شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، یک سازمان حامی حقوق مسلمانان در آمریکا، که از 600 دانش‌آموز مسلمان در کالیفرنیا به عمل آمد نشان داد که تعداد موارد آزار و اذیت دانش‌آموزان مسلمانان دو برابر مجموع آزار و اذیت‌هایی است که در مدارس علیه دانش‌آموزان ضعیف‌تر صورت می‌گیرد.

این تحقیقات نشان داد گرچه این مشکل قبلاً نیز وجود داشته است؛ اما در ماه‌های اخیر دانش‌آموزان مسلمان با آزارها و تعصبات بیشتری در محیط مدرسه مواجه هستند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: