۰

منابع عراقی از آزادسازی جزیره سامرا در صلاح الدین خبردادند

منابع عراقی از پیشروی نیروهای مردمی و تسلط بر منطقه راهبردی جزیره سامراء در استان صلاح الدین خبر داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۷
۰۸:۴۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه  نیوز»، رئیس شورای الحشد الشعبی (نیروهای مردمی عراق) از تسلط نیروهای عراقی بر جزیره سامراء در استان صلاح الدین خبر داد و گفت: «عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده آغاز شده است و پس از انجام این عملیات پیروزی نهایی اعلام خواهد شد.»

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای از آغاز این عملیات در شمال شرق شهر سامراء واقع در ۹۵ کیلومتری (۶۰ مایلی) شمال بغداد با هدف قطع مسیرهای تدارکاتی داعش و پیشروی به سوی موصل خبر داده بود.

صباح النعمان سخنگوی نیروهای ضد تروریسم عراق گفت کنترل منطقه جزیره سامراء نه تنها فعالیت‌های داعش را میان سه استان واقع در این منطقه محدود می‌کند، بلکه راه را برای انجام عملیات آتی به منظور آزادسازی کامل استان انبار و همچنین شهر موصل هموار می‌سازد.
هزاران نیروی عراقی از روز سه شنبه به منظور آزادسازی مناطق شمال بغداد و غرب سامراء، عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

به گزارش سایت سما بغداد، در آغاز این عملیات نیروهای عراقی موفق شدند روستاهای جوزه، سموم، لوفه و البوشمان در منطقه حدیثه را آزاد کنند.
گروه تروریستی داعش از ژوئن ۲۰۱۴ با پیشروی در عراق کنترل بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور عربی را در اختیار گرفتند. اگرچه نیروهای عراقی با پیشتیبانی نیروی هوایی موفق شده‌اند بخش‌های قابل توجهی از این مناطق را از تصرف این گروه تروریستی آزاد کنند.

نظامیان عراق در حال حاضر بر آزادسازی مناطق شمالی این کشور تمرکز دارند چرا که داعش از این مسیر تجهیزات و نیروهای خود را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: