۰

حمله زمینی عربستان به سوریه و رایزنی های نمایشی

یکی از مقام‌های سعودی اعلام کرده است که عربستان و آمریکا دو هفته پیش درباره احتمال عملیات زمینی در سوریه مذاکره کردند اما هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۲
۱۵:۴۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، احمد عسیری، معاون وزیر دفاع عربستان دوشنبه (10 اسفند) اعلام کرد در بروکسل، پایتخت بلژیک راجع به این موضوع بحث شده است.

 رویترز به نقل از عسیری اعلام کرد: «این موضوع در سطح سیاسی مورد بحث قرار گرفته اما هنوز به عنوان یک ماموریت نظامی مطرح نشده است.»

 وی گفت محمد بن سلمان آل سعود، وزیر دفاع عربستان با همتایان خود در ائتلاف موسوم به ضد داعش، تحت رهبری آمریکا، دیدار کرد.

 ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا اوایل تابستان 1393، حملات هوایی خود را در عراق و اواخر تابستان همان سال در سوریه آغاز کرد.

 عسیری افزود: «به محض آنکه این موضوع سازماندهی شود و درباره تعداد نیروها و چگونگی اعزام آنها به منطقه تصمیم بگیریم، وارد عمل می‌شویم.»

 معاون وزیر دفاع عربستان گفت: «باید به طور مفصل در سطح نظامی درباره این موضوع با کارشناسان نظامی مشورت کنیم تا مطمئن شویم نقشه (مناسبی) داریم.»

 وی افزود عربستان اکنون آماده است که از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه حملات هوایی خود را اجرا کند.

  آمریکا در حال حاضر از اینجرلیک برای حملات خود به سوریه استفاده می‌کند.ترکیه نیز از هم‌پیمانان خود خواسته است در سوریه دست به عملیات زمینی بزنند.

 مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه چندی پیش اعلام کرد اگر آنکارا و ریاض استراتژی داشته باشند می‌توانند عملیات زمینی را در سوریه آغاز کنند.ترکیه در رزمایش نظامی "تندر شمالی" عربستان نیز حضور یافته است.

این رزمایش از روز دوشنبه 26 بهمن با شرکت 350 هزار نیرو از 20 کشور در عربستان به طور رسمی آغاز شد.

با این وجود، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست چندی پیش در مطلبی نوشت به نظر می‌رسد عربستان سعودی و ترکیه در حال عقب‌نشینی کردن از رجزخوانی‌های خود در خصوص اعزام نیروی زمینی به سوریه هستند.

در این مقاله با اشاره به اظهارات برخی مقام‌های سعودی و ترک آمده بود که به نظر می‌رسد رجزخوانی‌های ترکیه و عربستان فروکش کرده است، چرا که مقام‌های این کشورها اعلام کرده‌اند منتظر سرانجام توافق آتش‌بس در سوریه هستند.

سوریه از حدود 5 سال پیش عرصۀ درگیری‌های مرگبار بوده است. به گزارش مرکز تحقیقات سیاسی سوریه، درگیری‌ها در این کشور تاکنون حدود 470 هزار کشته و 1 میلیون و 900 هزار زخمی به جا گذاشته است.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: