۰

سفر به عراق برای آشنایی امامان جماعت انگلیس با داعش

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت از سفر شماری از امامان مساجد این کشور به عراق به‌منظور آشنایی با ماهیت و فعالیت‌های داعش خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۹۳
۱۵:۲۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، ایندیپندنت امروز، دهم اسفندماه، در مطلبی به قلم اولیور رایت نوشت: هدف از این سفر شناخت ماهیت داعش و چگونگی فعالیت‌ها و زندگی عناصر این گروه در خطوط مقدم است.
 
این روزنامه انگلیسی می‌افزاید: امامان مساجد از مناطق مختلف انگلیس فردا صبح، 11 اسفندماه، به عراق سفر می‌کنند، تا با قربانیان این گروه به‌ویژه ایزدی‌ها ملاقات کنند.
 
قرار است این افراد به مناطقی بروند که قبلا تحت کنترل داعش بود.
 
ایندیپندنت تأکید کرد: این امید وجود دارد که این سفر به فهم تبلیغات داعش در انگلیس از طریق پرداختن به موضوع مقاومت عشایر سنی در مقابل این گروه و افشای چگونگی زندگی در سایه داعش کمک کند.

ایندیپندنت افزود: بر اساس این طرح امامان سنی عراقی باید به انگلیس دعوت شوند تا از واقعیت زندگی در سایه داعش سخن بگویند و این اقدام با هدف افشای واقعیت این گروه صورت می‌گیرد که تعداد بسیاری از جوانان را در انگلیس به خود جذب کرده است.
 
بر اساس این گزارش، هزینه این سفر از سوی هیئت امنای آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) در کربلا و جامعه مسلمانان انگلیس تأمین شده است.
 
مصطفی فیلیدز از اعضای جامعه مسلمانان انگلیس در این باره گفت: می‌خواهم روایت‌های افرادی را که تحت سیطره داعش زندگی کردند در انگلیس بازگو کنم، تا با این کار واقعت این گروه را افشا سازم.
 
وی افزود: داعش هنوز در حال جذب جوانان انگلیسی است و ما برای شکست تروریسم باید دروغ‌های این گروه تروریستی و غیرانسانی را فاش کنیم.
 
داعش ساخته و پرداخته سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی غربی و هم‌پیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریست‌ها به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: