۰

آخرین تلاشهای داعش در شرق سوریه

گروه تکفیری داعش مدتی است که شکست‌های بسیاری را در برابر ارتش سوریه متحمل می‌شود و برای اینکه شکست‌های خود را پنهان کند شماری از افراد غیر نظامی را به بهانه جدایی از این گروه اعدام و منازل آنان را چپاول می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۵
۱۱:۰۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، گروه تروریستی داعش پس از شکست‌های متوالی طی برهه اخیر در برابر ارتش سوریه این بار به اعزام اجباری جوانان در مناطق تحت تصرف خود به جبهه‌های جنگ روی آورده است.

روزنامه «الوطن» سوریه درباره وضعیت گروه تکفیری داعش پس از آتش‌بس در این کشور می‌نویسد که این گروه در استان «دیرالزور (شرق سوریه) شماری از عناصر خود را اعدام کرده است.

این روزنامه گزارش داد، بیشتر افرادی که اعدام شده‌اند تابعیت سوری ندارند و اتهام آنان نیز «جدا شدن» از داعش است؛ مسئله‌ای که این گروه جرأت علنی کردن آن را ندارد.

پایگاه‌های خبری وابسته به «معارضان» سوری نیز گزارش دادند که داعش پنجشنبه گذشته یکی از عناصر تونسی خود را در شهر «المیادین»‌ اعدام کرد؛ شخصی که گفته می‌شود قصد جدایی و فرار از این گروه را داشته است.

داعش همچنین یکی از مسئولان پلیس خود به نام «عبد اللـه أبو الحارث» را در دیرالزور اعدام کرد. وی نخستین کسی بود که در روستای «مرکده» از تروریست‌های «جبهه النصره» جدا شد و به تروریست‌های داعش پیوست. ابوالحارث دو روز پیش به دلایل مبهمی اعدام شد و داعش نیز جنازه او را به خانواده‌اش تحویل نداد.

گفته می‌شود که داعش از ساکنان دیرالزور می‌خواهد که به این گروه بپیوندند و در صورت عدم فرمانبرداری، جوانان این مناطق به صورت اجباری اعزام و در اردوگاه‌های وابسته به آن آموزش خواهند دید و پس از آن به مناطق جنگی اعزام خواهند شد.

برخی از رسانه‌های معارض نیز گزارش دادند که داعش «نواف راغب البشیر» پسر عموی شیخ عشیره «البکاره» را در «تل ابیض» دستگیر و سرش را از تن جدا کرد.

این در حالی است که خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نیز گزارش داد که عناصر داعش در ریف شرقی دیرالزور به اتهامات مختلف به منازل ساکنان حمله می‌کنند تا آن را به گروهی از تروریست‌های خارجی تحویل دهند که اخیرا از «شداده» عقب‌نشینی کرده‌اند و به دیرالزور گریخته‌اند.

یکی از منابع حاضر در ریف دیرالزور نیز خبر داد که ساکنان این مناطق فرزندان خود را به صورت مخفیانه به سوی ترکیه می‌فرستند تا گرفتار اعزام اجباری توسط داعش نشوند.

انتهای پیام/ 852
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: