۰

روایت فیلمساز استرالیایی ازنسل کشی داعش

یک فیلمساز و روزنامه نگار استرالیایی در مستندی چگونگی شکل‌گیری داعش در عراق را به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۳
۱۵:۱۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش«شیعه نیوز»، «مایکل ویر» روزنامه نگاری استرالیایی است که هفت سال از عمر خود را در عراق سپری کرده است. او در طول اقامتش در عراق، دفتر خاطراتی تصویری تحت عنوان «فقط مُرده» از قتل عام مردم عراق تهیه کرده است. در بخشهای مختلف این فیلم مستند، او جنایتهای گروه های تروریستی را در کشتار مردم و اعدام مبارزان نشان داده و لحظه به لحظه شکلگیری و قدرت تروریستها در عراق را به تصویر کشیده است.

جمله ای که بیشتر در این فیلم شنیده می‌شود، صدای «ویر» است که می گوید:" این تصاویر دیدن دارد؟!"

او در هفت سال خونین به پوشش اخبار جنایات گروه های تروریستی متعدد و شورشیان طرفدار صدام حسین در عراق پرداخته است؛ ولی مهمترین بخش این فیلم به روند آهسته شکل‌گیری داعش، جنایات و حکمرانی آن می‌پردازد.

«ویر» درباره مستند «فقط مرده» می گوید: من شاهد تولد داعش در عراق بوده‌ام. این مستند، یک گزارش تلخ از تصمیمات اتخاذ شده لندن و واشینگتن در 13 سال قبل است که موجب شعله‌ور شدن آتش جنگ در عراق و گسترش آن به کشورهای تونس، لیبی و سوریه است.

در حالی که بسیاری از منتقدان این فیلم مستند را به کتاب «مایکل هِر» تشبیه کرده‌اند، مستند ویر همانند کتاب «مایکل هِر» یک سفر شخصی به عمق جنگ ویتنام نیست. این مستند، عمق فاجعه انسانی در عراق از سال 2003 را نشان میدهد. فاجعه‌ای ادامه دار در عراق که به از بین رفتن یک نسل منتهی می‌شود.

انتهای پیام/654

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: