۰

انحراف اذهان عمومی مردم عربستان از بحران اقتصادی و جنگ یمن

یک روزنامه انگلیسی نوشت هدف عربستان به انحراف کشاندن افکار عمومی این کشور از وضعیت معیشتی خراب و حنگ یمن است.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۹
۰۹:۰۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه ایندیپندنت هدف عربستان سعودی از محاکمه 32 نفر به جرم جاسوسی را منحرف کردن افکار عمومی این کشور از مشکلات معیشتی و همچنین جنگ بی حاصل در یمن دانسته است.

این روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت : در دنیای بشدت کنترل شده رسانه های سعودی هیج چیز بهتر از ادعای احساس برانگیز در در هم شکستن یک شبکه جاسوسی نمی تواند نطر افکار عمومی را به خود جلب کند.

مطبوعات سعودی ادعا کردند که این شبکه اطلاعات حساسی در مورد تاسیسات نظامی این کشور منتقل کرده و به خرابکاری اقتصادی دست زده و محرک انزجار فرقه ای شده است.

اما به نوشته ایندیپندنت ، عربستان در حالی از انزجار فرقه ای و متهم کردن دیگران به تحریک آن دم می زند که خود،شیعیان را در فقر نگه داشته و تقریبا اکثر 32 متهمی که تحت محاکمه قرار گرفته اند، شیعه هستند.

دادستان عمومی عربستان در صدد درخواست مجازات اعدام برای این 32 نفر است. ولی کسانی که نزدیک به این متهمان هستند و همچنین جامعه وسیع تر شیعه در این دستگیری ها انگیزه های سیاسی می بینند.

این دستگیری ها و روایات مربوط به آن آذهان عمومی را از موضوع کاهش یارانه در شرف وقوع در عربستان که به عامه مردم لطمه شدیدی وارد می کند ، منحرف خواهد ساخت.

هدف از این روایات همچنین منحرف کردن اذهان عمومی از جنگ نامرتب و سردرگم عربستان در یمن است که از حدود یک سال پیش توسط محمد بن سلمان وزیر دفاع سعودی آغاز شده است.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: