۰

الجزایر در تجاوز زمینی به سوریه شرکت نمی‌کند

وزیر امور مغرب عربی، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب الجزایر گفت که ما نه تنها در سوریه بلکه در هیچ کشور دیگری دخالت نخواهیم کرد
کد خبر: ۱۱۲۸۰۵
۰۰:۱۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
«شیعه نیوز»، به گزارش «عبدالقادر مساهل» وزیر امور مغرب عربی، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب الجزایر در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد که موضع الجزایر معروف است و هرگز در امور دیگران دخالت نخواهد کرد.

وی بعد از نشست با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره امکان مشارکت الجزایر در عملیات زمینی در سوریه گفت ما در امور دیگران دخالت نخواهیم کرد، این یک اصل و یک فرهنگ برای الجزایر است.

مساهل افزود: ما به راه حل سیاسی و راه حل از طریق گفتگو در چارچوب احترام به تمامیت ارضی ملتها، و تمامیت ارضی کشورهای عربی امیدواریم. الجزایر نه در سوریه و نه در هیچ جای دیگر دخالت نمی‌کند. ما از راه حلهای سیاسی حمایت می‌کنیم و به راه حلهای سیاسی امیدواریم.

پیروزی‌های ارتش سوریه و همپیمانان آن بر تروریست‌ها، تحولات سوریه را به مرحله حساس و سرنوشت سازی رسانده است. دست برتر ارتش سوریه در میدان‌های نبرد سبب شده است، پشتیبانان تروریسم در وضعیت ناگواری قرار گیرند. این روزها مقام‌های ریاض و آنکارا از قریب‌الوقوع بودن حمله زمینی به سوریه سخن به میان آورده‌اند. هدف آنها  این است که شرایط را به نفع خود برگردانند و تروریستها را از شکست و نابودی قطعی نجات دهند. اما رسانه‌های عربی با اشاره به برخی مولفه‌ها، دخالت نظامی در سوریه را یک بلوف و عملی‌شدن آن را دور از ذهن دانسته‌اند.

ولید معلم وزیر خارجه سوریه چندی پیش در یک نشست خبری هشدار داد که متجاوزان به سوریه با تابوت به کشورهایشان بازخواهند گشت.


انتهای پیام/ .
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: