۰

هواپیماهای سعودی در ترکیه مستقر می شوند

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد هواپیماهای سعودی امروز یا فردا وارد پایگاه هوایی اینجرلیک می شوند.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۳
۲۲:۵۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت: انتظار می رود هواپیماهای عربستان سعودی امروز یا فردا وارد پایگاه هوایی اینجرلیک شوند.
 
وزیرخارجه ترکیه: عربستان ارسال تجهیزات را به پایگاه اینجرلیک آغاز کرد
 
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری در آنکار گفت: انتقال جنگنده های عربستان سعودی به پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه آغاز می شود.
 
چاووش اوغلو مدعی شد: "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، می خواهد در انتخابات شرکت کند، زیرا او بسیاری از مخالفانش را در سوریه کشته یا آواره کرده است و در داخل این کشور جز حامیان او و کسانی که به او رای خواهند داد باقی نمانده اند.
 
وی خاطر نشان کرد: ما باید جهانیان را قانع کنیم داعش دشمن اسلام است و نماینده آن نیست. ما همچنین باید برای اصلاح دیدگاه غرب نسبت به اسلام با یکدیگر همکاری کنیم. ما برای مقابله با مشکل اسلام هراسی تلاش می کنیم.
 
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ائتلاف اسلامی ائتلافی برای هماهنگی بین کشورها در زمینه های تبادل گزارش های اطلاعاتی و نه برای تاسیس ارتش اسلامی است. هر کشوری ارتش خود را دارد. عربستان ارسال تجهیزات و اعزام افراد را به پایگاه هوایی اینجرلیک آغاز کرد و از فردا هواپیماهای سعودی به این پایگاه خواهند رسید.
 
چاووش اوغلو افزود: مبارزه با تروریسم فقط مربوط به داعش نیست؛ بلکه همه گروه های تروریستی را شامل می شود. ما برای همکاری با هر شریکی که خواهان ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش و پاکسازی سوریه از تروریسم باشد آمادگی داریم. امارات، قطر و عربستان سعودی شرکای ما در ائتلاف بین المللی ضد داعش هستند. بیست و دو کشور در این ائتلاف مشارکت دارند و فقط عربستان سعودی نیست که خواهان مداخله زمینی است.
 
عده ای تلاش می کنند اینطور جلوه دهند که ترکیه خواهان مداخله زمینی در سوریه است.
 
وی خاطر نشان کرد: ما سامانه های نظارتی در مناطق مرزی و فرودگاه ها مستقر کردیم و هزاران فرد مظنون به عضویت در داعش بازداشت شدند. گروه تروریستی داعش همچنان قوی است و ائتلاف بین المللی نتوانست آن را متوقف کند. ما باید برای نابود کردن آن با صراحت عمل کنیم. نفت عراق از طرف داعش فروخته می شود و این مسئله نتیجه اشتباهات پی در پی در این کشور است.


انتهای پیام/ .
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: