۰

بررسی توافق آتش‌بس سوریه در شورای امنیت

شورای امنیت، قطعنامه تایید توافق آتش‌بس در سوریه را بررسی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۴
۰۹:۲۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، دیپلمات ها در سازمان ملل روز گذشته اعلام کردند اعضای شورای امنیت در نظر دارند بر سر پیش نویس قطعنامه ای که توافق میان آمریکا و روسیه درباره توقف درگیری ها در سوریه را به تایید برساند، بحث و گفتگو کنند.

پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل امیدوارند بتوانند روز جمعه این قطعنامه را تصویب کنند. تصویب این قطعنامه پس از آن خواهد بود که "استفان دی میستورا،" فرستاده ویژه سازمان ملل، گزارشی از تلاش های خود برای فرو نشاندن تنش ها در سوریه و احیای مذاکرات صلح را به شورای امنیت ارائه دهد.

یک دیپلمات در شورای امنیت در همین رابطه به خبرنگاران گفت: تصور من این است تصویب قطعنامه ای که قرار است درباره آن به بحث و گفتگو بنشینیم، سبب می شود راه برای توقف خصومت ها در سوریه بر اساس توافقی که آمریکا و روسیه به آن دست پیدا کرده اند، هموارتر شود؛ این قطعنامه هنوز در مرحله گفتگو قرار دارد و در مورد آن به توافق نرسیده ایم.

قرار است آتش بس مزبور از ساعت 22:00 به وقت گرینویچ روز جمعه به اجرا گذاشته شود؛ ولی هنوز موانع زیادی بر سر اجرای آن قرار دارد.

یک دیپلمات دیگر شورای امنیت نیز گفت: دی میستورا امیدوار است اگر آتش بس اجرا شود، وی بتواند دور جدیدی از گفتگوها را در روز جمعه آینده 4 مارس در سوئیس برگزار کند؛ اما اگر این آتش بس اجرا نشود، تلاش برای احیای مذاکرات صلح نیز بی نتیجه خواهد ماند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: