۰

ادعای لابی ایران با رسانه های انگلیسی برضد سعودی ها

رسانه های عربستانی مدعی شده اند که ایران برای تخریب چهره سعودی با رسانه های انگلیسی لابی کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۸
۱۵:۱۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه های عربستانی مدعی شده اند که ایران برای تخریب چهره سعودی با رسانه های انگلیسی لابی کرده است.

این در حالی است که سعودی محل تجمع تروریست های منطقه ای است و تردد میان تروریست های از ترکیه به سعودی و بلعکس بدون مشکل اتفاق می افتد.

طی ماه های گذشته رسانه های انگلیسی به علت قرارداد های ظالمانه ای که لندن با ریاض برای تبادل تجهیزات شکنجه به این کشور امضا کرده بود کمپین های ضد سعودی را به راه انداخته اند که عموما با مطالبه عمومی از دولت به همراه است. در همین دوره زمانی سعودی از سوی رسانه های غربی به خشونت متهم می شود و در انزوا قرار گرفته است اما سعودی ها هم در این دوره دست روی دست نگذاشته و با حمایت آشکار و پنهانی از افرادی چون " کان کالین" ستون نویس روزنامه دیلی تلگراف تلاش می کنند بازی را به سود برگردانند. کالین در یادداشتی از دولت انگلیس خواسته است علیه ایران با سعودی همراه شود این در حالی است که رسانه های انگلیسی دیگر عربستان را به عنوان یکی از سرشاخه های تروریسم معرفی می کنند روزی نیست که در خصوص جنایت های این رژیم سخنی به میان نیاید.

در همین حال کالین در میان معدود روزنامه نگارانی در انگلیس است که از روابط نزدیک تر میان عربستان و انگلیس حمایت می کند در حالی که در حال حاضر نگاه عمومی در لندن به تقویت روابط با تهران گرایش دارد.

برخی همچنین در انگلیس به اعدام شیخ نمر اشاره ای نمی کنند و تلاش می کنند تا آن را با اعدام ها در چین مقایسه کنند به طوری که این مساله نیز منجر به اعتراض های عمومی شده است.

عربستان همچنین مدعی است ایران با تشکیل لابی های ضد سعودی تلاش می کند افکار عمومی غرب را علیه این کشور بشوراند.

انتهای پیام/ 852
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: