۰

ایراد بزرگ کلینیک‌های تخصصی ازدواج + توصیه‌ها

یک روانشناس، با تشریح ایراد عمده کلینیک‌های تخصصی ازدواج گفت: امروز فرآیند طلاق به مرحله ای رسیده است که از هر چهار ازدواج یکی به جدایی می‌انجامد.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۷
۱۳:۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، مهدی بیاتی - روانشناس در یک برنامه رادیویی با موضوع پاراکلینیک‌های تخصصی ازدواج با تاکید بر اهمیت و ضرورت وجود پاراکلینیک‌های تخصصی ازدواج، اظهار داشت: متاسفانه در کشورمان، سراغ راهکارهایی می‌رویم که جوابگوی مشکلات نیست. شاید اگر سه دهه پیش وارد گستردگی مشکلات می‌شدیم، امروز بزه‌ها، آسیب‌ها و پدیده‌های نوظهور اجتماعی در حوزه ازدواج را کمتر شاهد بودیم.

بیاتی با اشاره به وقوع بحران خانواده عنوان کرد: این بحران توسط جامعه شناسان و روانشناسان در دهه‌های گذشته فریاد زده می‌شد ولی کسی باور نداشت اما امروز فرآیند طلاق به مرحله ای رسیده است که از هر چهار ازدواج یکی به جدایی می‌انجامد، جامعه تازه به تکاپو افتاده است.

وی افزود: بسیاری در پاسخ به این سئوال که چه باید کرد، تک بعدی می‌نگرند. بدون شک وجود کلینیک‌های تخصصی ازدواج ضروری است ولی اشکال اینجا است که افرادی که برای مشاوره به این کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند، افرادی هستند که در آستانه جدایی قرار دارند و قصد دارند خودشان را اثبات کنند، بنابراین در این حالت زیاد بودن کلینیک‌ها باعث کم شدن مسئله طلاق نمی‌شود.

بیاتی با اشاره به کم بودن افرادی که علاقه مند به حضور در کلینیک‌های تخصصی ازدواج هستند، بیان داشت: افرادی که وارد این کلینیک‌های می‌شوند، دائماً از سوی اجتماع و خانواده به عنوان افراد مشکل دار، تلقی می‌شوند.

این روانشناس با تاکید بر اینکه باید برای رفتن افراد به مشاوره ها ایجاد انگیزه کرد، اظهار داشت: باید به وسیله تبلیغات به آنها گفته شود که اگر به مشاوره بروند، در زندگی موفق تر خواهند بود که این باعث ایجاد انگیزه می‌شود و اجباری بودن شرایط را تغییر نمی‌دهد زیرا ما می‌خواهیم آمار طلاق کاهش پیدا کند که با اجبار این اتفاق نمی‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی این موضوع باعث تحکیم خانواده خواهد شد که به این ضرورت برسیم که این کلینیک‌ها می‌تواند در پروسه دوام تحکیم خانواده به من کمک کند و نقش‌های پدر و مادر و دیگر افراد در زندگی باعث موفقیت فردی من می‌شود. متاسفانه این باور در افراد وجود ندارد.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: