۰

یک گروهک تروریستی در دمشق دو پاره شد

معارضان مسلح سوری از ادغام گروهک «الاتحاد الاسلامی لأجناد الشام» در «فیلق الرحمن» و «جیش الاسلام» در غوطه شرقی دمشق خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۷
۰۹:۵۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، منابع خبری در سوریه از دو پاره شدن گروهک «الاتحاد الاسلامی لأجناد الشام» در ریف دمشق خبر دادند.

گفته می‌شود بخشی از این گروهک به «فیلق الرحمن» در غوطه شرقی دمشق پیوسته اما دفتر امنیتی آن به گروهک «جیش الاسلام» گرویده است.

به گزارش «المرصد السوری» (دیدبان حقوق‌بشر در سوریه) وابسته به معارضان، گروه تروریستی «الاتحاد الاسلامی لأجناد الشام» پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با «فیلق الرحمن» ادغام شده و زیر مجموعه آن فعالیت خواهد کرد.

در عین حال، جیش الاسلام نیز با انتشار تصاویری ویدئویی اعلام کرد که اعضای دفتر امنیتی این گروه به «جیش الاسلام» پیوسته است.

در بیانیه الاتحاد الاسلامی آمده است: با توجه به خطیر بودن مرحله‌ای که انقلاب سوریه در حال گذار از آن است و در راستای تلاش برای متحد کردن صفوف انقلابی‌ها، اعلام می‌کنیم که ما با سپاه الرحمن به فرماندهی سرگرد « عبد الناصر شمیر لنسیر» ادغام می‌شویم.

دفتر امنیتی گروهک الاتحاد السلامی شاخه شهرک «دوما» (در ریف دمشق) نیز در پیام تصویری در علت این جدایی و ادغام با جیش الاسلام گفته است: به دلیل کوتاهی و بی‌توجهی به ما به عنوان مجاهدان و به منظور اتحاد و یکپارچگی، با جیش الاسلام ادغام شدیم.

در فایلی صوتی که «وائل علوان» سخنگوی گروهک «الاتحاد الاسلامی» در اینترنت منتشر کرده گفته است که «موضوع ادغام شدن در فیلق الشام چندماهی است که بررسی شده و هفته پیش تصمیم‌گیری شد... بخش‌های داریا، المعضمیه، غوطه غربی دمشق، خان الشیخ والکسوه و درعا و الحرمون همچنان تحت اسم الاتحاد الاسلامی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

گفته می‌شود علت ادغام گروه‌ها، ناشی از وضعیت سخت آنان تحت ضربه‌هایی است که ارتش سوریه و مقاومت در ریف دمشق بر آنان وارد کرده چرا که ارتش سوریه ماه گذشته موفق شد ارتباط تروریست‌ها در دو شهرک داریا و المعضمیه در ریف دمشق را قطع و آنان را در محاصره کامل قرار بدهد.

«جیش الاسلام»، «الاتحاد الاسلامی لاجناد الشام» و «فیلق الرحمن» در کنار شمار اندکی از گروه‌های جبهة النصره و احرار الشام، گروهک‌های فعال در ریف دمشق هسند.


انتهای پیام/654
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: