۰

تلاوت ناب غلوش به دلیل جاذبه حرم رضوی

یکی از فعالان قرآنی کشورمان گفت: شاید کمتر فردی باور کند که استاد غلوش در طول زندگی‌اش، بیش از دو سوم عمرش را به تلاوت قرآن پرداخته است.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۲
۱۱:۱۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، محمدرضا پورمعین از فعالان قرآنی کشورمان، ضمن ابراز تأثر از درگذشت استاد راغب مصطفی غلوش، گفت: خبر درگذشت یکی از قاریان بزرگ جهان اسلام به ویژه از قاریان نسل اولی کشور مصر، باعث تأسف و تعلم است.

وی ادامه داد: استاد غلوش از اساتید بنام و برجسته قرائت بود و به لحاظ شخصیتی دارای اخلاقی مناسب، جدی و در عین حال مهربان بود. شاید کمتر فردی باور کند که استاد غلوش در طول زندگی‌اش، بیش از دو سوم عمرش را به تلاوت قرآن پرداخته است.

تأثرات غلوش در سبک‌های تلاوت قرآن مصر، مالزی، اندونزی و ایران

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران اظهار کرد: او تأثرات زیادی در سبک‌های تلاوت قرآن در مصر، مالزی، اندونزی و ایران داشت. استاد راغب مصطفی غلوش که جزو اولین اساتیدی بود که به ایران راه پیدا کرد با تلاوت‌های کم نظیر و بی‌نظیرش که برجسته از همه وجودش در قرائت قرآن بود، سعی کرده فصل نوینی را برای قاریان جوان و نوجوان باز کند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از نخستین سفر این استاد گرانقدر به ایران طی سال‌های 69-70، عنوان کرد: طی سفری که در همان سال به مشهد مقدس داشت و من نیز همراه ایشان بودم، با تلاوت بی‌نظیر بارها و بارها غرق در عرق شد و تمام وجودش را برای تلاوت صرف کرد.

تلاوت ناب به دلیل جاذبه حرم رضوی

پورمعین اظهار کرد: در پایان قرائت در حرم رضوی از او پرسیدم که چطور شد که در این تلاوت به این میزان سعی و تلاش کردید و حدود یک جعبه دستمال کاغذی را برای خشک کردن عرق‌های نشسته بر سر و صورت خود استفاده کرده‌اید؟ که گفت «جاذبه وجود امام رضا(علیه السلام) و مشتاقان قرآن کریم من را مبهوت کرد و نتوانستم از خواندن عالی صرف نظر کنم. لذا اینجا و در فضای حرم، نفَس بهتر می‌کشیدم و در جوار آستان امام رضا(علیه السلام) حال بهتری داشتم».

این فعال قرآنی تصریح کرد: غلوش طی این سفرها، بارها به این امر اذغان کرد که از هنگامی که وارد حرم رضوی شده است حال بهتری دارد و این احساس تنها یک بار دیگر در مسجد رأس الحسین مصر به من دست داد که طی قرائت در آن مسجد، حس کردم در کنار سر مبارک اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به تلاوت می‌پردازم.

وی ادامه داد: این بهترین خاطره‌ای بود که با استاد مرحوم راغب مصطفی غلوش داشته‌ام و این گفته‌اش را از یاد نمی‌برم که هنگام تلاوت قرآن در آستان رضوی نه احساس تشنگی و ضعف و نه احساس کمبود نفَس داشتم، بلکه ضعفم جبران شده بود و بازگشتی داشتم به 30 سال قبل که نخستین دوران تلاوتم را تجربه می‌کردم.

پورمعین در پایان بیان کرد: روحش شاد و ان‌شاءالله در جوار قرآن محشور شود.


انتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: