۰
رییس ستاد بازسازی عتبات:

افزایش میلیونی زائران در اربعین امام حسین (ع) آینده

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از آغاز به کار عملیات اجرایی طرح توسعه حرم امام حسین(علیه السلام) خبر داد و گفت: طرح توسعه حرم امام حسین(علیه السلام)، حضرت عباس(علیه السلام) و بین‌الحرمین ۴ بخش دارد که بخش اول آن با نام طرح عقیله از هفته آینده شروع به احداث خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۵
۰۸:۳۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
حسن پلارک اظهار داشت:بخش اول توسعه حرم امام حسین(علیه السلام) با عنوان صحن عقیله از هفته آینده آغاز به کار می‌کند و مراحل اجرای این طرح سال به طول می‌انجامد که هزینه‌‌ای بالغ بر600 میلیون دلار را در برخواهد داشت.

وی ادامه داد: هزینه این طرح‌توسعه حرم امام حسین(علیه السلام) که در مدت زمان 25 سال به بهره‌برداری می‌رسد توسط شیعیان علاقمندان و ایرانی‌ها و عراقی‌ها تامین می‌شود و با اتمام رسیدن این برنامه‌ها شاهد تسهیل بهتر برای زائران خواهیم بود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: در نخستین بخش از طرح توسعه حرم امام حسین(علیه السلام) که صحن عقیله نام دارد افزایش چشمگیر زائران را شاهد خواهیم بود و بدنبال این هستیم تا برای اربعین سال آینده پذیرای زائران در این صحن هم باشیم؛ امیدواریم بتوانیم در اربعین آینده 5 میلیون نفر از زائران را در این صحن گنجایش دهیم.

پلارک تصریح کرد: صحن عقیله در 3 طبقه طراحی شده و در طول 2  کیلومتر مساحت دارد و شامل شبستان، مرکز خدماتی و اداری و بخش متصل به رواق‌های زیارتی است که با اتمام توسعه 5 برابر بر ظرفیت زائران افزوده خواهد شد.

به گفته وی در طرح توسعه حرم امام حسین(علیه السلام) مهندسین ایرانی و تکنسین‌های کشورمان به فعالیت ‌می‌پردازند و دست اندرکاران بدنبال آن هستند تا هرچه سریع‌تر این برنامه‌ها برای رفاه حال زائران حسینی به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: