۰

گسترش محبان اهل بیت عامل اصلی دشمنی‌ها با مکتب تشیع

کد خبر: ۱۰۸۹۲۷
۰۹:۱۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف و نمایندگی سازمان حج و زیارت در دیدارهای جداگانه با آیت‌الله «الشیخ محمد الیعقوبی» تشکر و قدردانی دولت و مردم و مرجعیت جمهوری اسلامی ایران را از مردم عراق به خاطر مهمان‌نوازی و برگزاری مراسم اربعین، ابراز کردند.

بنا به این گزارش «عبدالرحیم ساداتی فر» سر کنسول ایران در نجف اشرف تأکید کرد که اگر مهمان‌نوازی مردم عراق و دایر کردن مراکز خدمات‌رسانی آن‌ها نبود، ممکن نبود تا این تعداد از زائران در چنین مراسم باشکوهی گرد هم آیند. مراسمی که در ذهن زائران ایرانی باقی ماند.

آیت‌الله یعقوبی در ادامه این دیدار سرکنسول ایران در نجف، گفت: این مراسم میلیونی نشانی از نشانه‌های عزت و کرامت و ولایت اهل بیت (علیهم‌السلام) و دوستداران و شیعیان آنان است و گویی خداوند این مراسم را از ثمرات مراسم حج قرار داده بود. در روایت صحیحی از «امام محمد باقر» می‌خوانیم که «خداوند به مردم امر کرد که دور این سنگ‌ها طواف کنند و سپس به سوی ما آیند و ولایت خود نسبت به ما را ابراز کنند...»

وی افزود: اما حرمین شریفین درحال حاضر در دست کسانی است که به ولایت اهل بیت (علیهم السلام) ایمان ندارند و حج روح و مضمون اصلی آن که همانا ولایت است را با خود به همراه ندارد و در این‌جا اراده خداوندی خواسته است تا با این زیارت میلیونی، این بیعت عظیم شکل بگیرد و ما را برای بیعت و نصرت و بسیجی که به هنگام ظهور امام مهدی (علیه السلام) رخ می‌دهد، آماده کند.

این عالم شیعیان ادامه داد: در طول تاریخ در زمان معصومین (علیهم السلام) رابطه بین زیارت امام حسین (علیه السلام) و مراسم حج شناخته شده بود. حتی کسانی هم که به معصومین اعتقاد نداشتند نیز این موضوع را می‌دانستند.

ایشان افزود: در زمان امام هادی (علیه السلام) روایت می‌شود که روزی متوکل عباسی یکی از مطربان و خوانندگان خود را می‌طلبد؛ اما اطرافیان به وی می‌گویند که او به حج رفته است. متوکل در این لحظه متعجب می‌شود و می‌گوید: الان که موقع حج نیست و به او گفته می‌شود که او برای زیارت حسین (علیه السلام) به کربلا رفته است. در این هنگام متوکل خشمگین شده و می‌بیند که محبت امام حسین (علیه السلام) در کاخ او نیز نفوذ کرده و دستور به تخریب بارگاه مطهر امام حسین (علیه السلام) و همسطح کردن آن با زمین را می‌دهد.

آیت‌الله یعقوبی، افزود: در این مراسم، زائران، بسیاری از مبانی و اخلاقیات اسلامی را به نمایش گذاشتند و بنابر قول خداوند تعالی نمونه بارز «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» بودند؛ محبت و خدمت و فداکاری در بین خود و دوستان و دشمنی و سرسختی با دشمنان و تمام توطئه‌هایی که سنگر مقاومت را نشانه گرفته است.

نمایندگی کنسولگری ایران در نجف اشرف نیز با اشاره به دخالت‌های ترکیه در عراق، از این اقدام ترکیه ابراز تأسف و نگرانی کرد. وی همچنین نسبت به ظلم و ستمی که به پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در کشورهای مختلف نیز می‌شود، به خصوص حمله به شیعیان در آذربایجان و یا حمله به شیخ زکزاکی در نیجریه و قتل و کشتار دهها شیعه طرفدار ایشان، ابراز نگرانی کرد .

آیت‌الله یعقوبی، در ادامه نسبت به صرف میلیاردها دلار برای ایجا ترس و کشتار و بدنام کردن دین اسلام، در حالی که صهیونیست‌ها در امنیت زندگی می‌کنند، ابراز تأسف کرد.

ایشان در ادامه با اشاره به حوادث نیجریه و کشتار شیعیان در این کشور گفت: در نیجریه گروه «بوکوحرام» بدون اینکه کسی جلویش را بگیرد به فساد مشغول است و ارتش نیجریه به شرکت کنندگان در مراسم اربعین و مراسم سالگرد وفات رسول الله (صلی الله علیه وآله) تعرض می‌کند.

وی این حجم از تعرض به دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) را نشانه‌ای بر شکوفایی و گسترده شدن این مکتب در دنیا دانست تا جایی که دشمنان اهل بیت سعی دارند با این اقدامات شنیع، جلوی گسترش آن را بگیرند.

آیت‌الله یعقوبی در انتهای سخنان خود، تأکید کرد: آن‌ها می‌خواستند تا عراق را به دوره ظلم و دیکتاتوری و استبداد باز گردانند و هنگامی که در این اقدام به جایی نرسیدند، به سمت تجزیه عراق پیش رفته‌اند و تجزیه نیز چیزی جز اوهام و رؤیا برای آنان نیست.


انتهای پیام/654
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: