۰

ازجشن های خیابانی بغداد تا ضرب تازیانه ها در موصل

کد خبر: ۱۰۸۶۸۲
۱۲:۰۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، آسمان بغداد چهارشنبه شب در اولین روز از ایام میلاد نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) غرق در نور شد و عراقی ها به استقبال جشن های ویژه این ایام رفتند که به ابتکار امام خمینی(رحمه الله علیه) هفته وحدت نامگذاری شده است و در همین روز داعش 10 شهروند عراقی را در موصل به جرم برگزاری همین جشن ها شلاق زد.

جوان ها و جوانترها در خیابان ها و محلات بغداد در چهارشنبه شب ترقه بازی کرده و فشفه به آسمان رها کردند و کودکان بسیاری به مناسبت میلاد نور در کوچه پس کوچه های شهر شمع روشن کردند و بزرگترها با شیرینی و شکلات به استقبال ایام جشن های میلاد محمد(صلی الله علیه و آله) رفتند.

آسمان بغداد نیز به مدت دو ساعت نور افشانی شد و زیباترین لحظات را در منطقه مرکزی شهر در بوستان بزرگ الزورا در بخش غربی دجله شکل داد.

جشن های میلاد نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) در عراق از روز 12 ربیع الاول (به روایت اهل سنت) شروع می شود و تا روز 17 ربیع الاول(به روایت شیعیان) ادامه خواهد داشت و مرحوم عبدالعزیز حکیم رهبر سابق مجلس اعلای اسلامی این هفته را ملهم از امام خمینی(رحمه الله علیه) هفته برادری و محبت نامگذاری کرد.

جشن های امسال میلاد نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) در عراق ، با ولادت امام صادق (علیه السلام)، میلاد مسیح و نیز پیروزی های اخیر رزمندگان عراقی ، در جبهه های جنگ علیه داعش در الانبار همزمان شده است و این همزمانی ها حال و هوای زیبایی برای عراقی ها رقم زده است.

در چنین حال و هوایی، روز چهارشنبه منابع محلی گزارش کردند که عوامل گروه تروریستی داعش 10 تن از شهروندان موصلی را به اتهام شرکت در جشن های میلاد به منطقه باب الطوب در نزدیکی بوستان شهدا در مرکز این شهر بردند و به هرکدام 30 ضربه تازیانه زدند.

جرم آنها که در میانشان یک شیخ سالخورده بود، توزیع شیرینی و شکلات به مناسبت میلاد رسول الله (صلی الله علیه و آله) بود که داعش هرگونه جشن و شادمانی به این مناسبت را بدعت خوانده و نسبت به برگزاری آن هشدار داده است.

به گفته منابع عراقی این فتاوا و قوانین به نام اسلام، از علمای وهابی از مبداء عربستان سعودی صادر می شود.

گروه تروریستی داعش از هنگام اشغال بخش هایی وسیعی از شمال و غرب عراق در ژوئن 2014 تاکنون جنایات زیادی را در موصل و سایر نقاط استان های نینوا، صلاح الدین و الانبار مرتکب شده که شنیع ترین آنها کشتار 1700 دانش آموز پایگاه اسپایکر در صلاح الدین، صدها زندانی زندان بادوش ، کشتار جمعی در تلعفر ، سنجار و دشت نینوا بوده است.

اگرچه داعش بیشترین خصومت و دشمنی را طی ماه های گذشته نسبت به شیعیان روا داشته ، اما ایزدی ها و مسیحیان و حتی اهل سنت نیز از جنایات این گروه ضد اسلامی در امان نبوده اند، بطوری که تعداد زیادی از علما و روحانیون و ائمه جماعات منطقه نینوا و صلاح الدین و الانبار را به قتل رسانده است.

انتهای پیام/ 852
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: