۰

حملات بدون مجوز پلیس فرانسه به مسلمانان

کد خبر: ۱۰۸۶۴۰
۱۵:۲۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: پس از حملات تروریستی 22 آبان ماه در پاریس و اعلام وضعیت اضطراری در سراسر فرانسه، پلیس این کشور دو هزار و 700 بار بدون مجوز به منازل مسکونی مسلمانان، مساجد و نمازخانه ها حمله کرده و این امر موجب افزایش تنش بین جامعه مسلمانان و دولت این کشور شده است.

این روزنامه نوشت، در جریان این یورش ها و حملات ناگهانی که بدون مجوز صورت گرفته است، صدها نفر دستگیر شده اند. 'یاسر لووتی' سخنگوی یکی از تشکل هایی که علیه اسلام هراسی در فرانسه فعالیت می کند در این باره می گوید 'اقلیت مسلمان در فرانسه احساس می کنند با آنها مانند دشمن مردم رفتار می شود. آنها از دولت می ترسند'.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، رهبران مسلمان در فرانسه اظهار کرده اند که پلیس فرانسه به شیوه ای بسیار خشن و غیرمنصفانه مسلمانان را هدف گرفته است و این امر موجب شده تا تنش بین جامعه مسلمانان و دولت فرانسه افزایش یابد. همچنین شهروندان فرانسوی تصاویر و ویدئوهایی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند که نشان می دهد پلیس به منازل مسلمانانی که در همسایگی آنها زندگی می کنند حمله می کند.

بر اساس تصویب مجلس ملی فرانسه، وضعیت اضطراری کنونی تا 26 فوریه سال 2016 (7 اسفند) ادامه خواهد داشت و قانون گذاران فرانسوی در خصوص تداوم یا خاتمه آن نیز تصمیم گیری خواهند کرد.

در روز جمعه 13 نوامبر (22 آبان)، پاریس شاهد 6 تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه از این شهر بود که نزدیک به 130 کشته و بیش از 350 زخمی برجا گذاشت. گروه تروریستی- تکفیری 'داعش' مسئولیت این حمله ها را به طور رسمی بر عهده گرفت.


انتهای پیام /654
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: