۱

ضریح خیمه گاه امام حسین و حضرت قاسم علیهما السلام وارد شهر بوشهر شد

همزمان با سالروز رحلت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) ضریح خیمه گاه امام حسین (علیه السلام) و حضرت قاسم (علیه السلام) در قالب کاروان سالار شهیدان و در استقبالی پرشور مردم عزادار روز پنجشنبه وارد شهر بوشهر شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۷
۱۸:۳۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس ستاد بازسازی و عتبات عالیات استان بوشهر اظهار داشت: کاروان سالار شهیدن از پنجشنبه هفته گذشته در شهرستان های دیلم، گناوه و بخشی از شهرستان های دشتستان، تنگستان و دشتی مورد استقبال مردم این مناطق قرار گرفت.
عبدالرضا مطاف افزود: این دو ضریح تا امشب در شهر بوشهر و در بین عزاداران چهار محل قدیمی شهر و شماری دیگر از محله های شهر بوشهر قرار خواهد گرفت.
وی یادآور شد: فردا جمعه نیز مردم روستای کره بند و بخشی از شهرستان های دشتستان میزبان این دو ضریح خواهند بود.
مطاف اظهار کرد: این دو ضریح در روز شنبه مصادف با شهات امام رضا (علیه السلام) نیز در همایش پیاده روی 20 تا 30 هزار نفری شهر برازجان به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی گفت: بعد از این آیین ضریح خیمه گاه حضرت قاسم (علیه السلام) در کارگاه عتبات عالیات شهرستان دشتستان و ضریح خیمه گاه امام حسین (علیه السلام) نیز در بوشهر برای تکمیل مرحله های ساخت آن مستقر خواهد شد.
مطاف یادآور شد: مردم استان بوشهر برای مشارکت در ساخت این دو ضریح می توانند به بانک های این استان مراجعه و کمک های نقدی خود را پرداخت کنند و یا با حضور در کارگاه و زیارت ضریح های مطهر کمک خود را آنجا تحویل دهند.
وی با اشاره به اینکه دو ضریح حداکثر تا دو سال ساخته خواهد شد افزود: ساخت ضریح های خیمه گاه امام حسین (علیه السلام) و حضرت قاسم یک کار فرهنگی برای مبارزه با تبلیغ های ضد شیعی و وهابیت در جهان اسلام و بویژه گروه های تکفیری، سلفی و داعش است.
مطاف ادامه داد: به پشتیانی مردم استان بوشهر تلاش خواهد شد این حرکت های فرهنگی برای سال های آینده نیز در استان بوشهر تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) هدیه معنوی و میراث فرهنگی استان بوشهر برای کربلا و حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) بود گفت: تقاضاهای متعدد و استقبال مردم بوشهر برای ساخت ضریح های اهل بیت عصمت و طهارت موجب شده تا ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین (علیه السلام) و حضرت قاسم (علیه السلام) نیز به استان بوشهر واگذار شود.
پیش از این نیز با مشارکت مردم استان بوشهر ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) در این استان ساخته شد و سپس با ارسال به کربلای معلی در آنجا نصب شد.

انتهای پیام/375
منبع: IRNA
برچسب ها: ضریح بوشه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
یا حسین