۰

عکس العمل سازمان ملل به نامه انصار الله یمن

'محمد علی الحوثی' رئیس کمیته عالی انقلابی جنبش انصار الله پاسخ نامه خود به سازمان ملل را از 'پائولو لیمپو' هماهنگ کننده این سازمان در یمن دریافت کرد.
کد خبر: ۱۰۶۶۱۴
۱۵:۲۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، در دیدار الحوثی و لیمپو که روز گذشته در یمن انجام شد دوطرف درباره آخرین تحولات یمن و کمک های بشردوستانه و هماهنگی های به عمل آمده با یکدیگر گفت وگو کردند.

رئیس کمیته عالی انقلابی جنبش انصارالله در این دیدار پاسخ نامه اعتراض آمیز خود به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل را دریافت کرد.

سازمان ملل در این نامه تا حد زیادی نسبت به نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر در یمن، همچنین ویرانی زیر ساخت های شهری و میراث تاریخی این کشور اظهار نگرانی کرده است.

این نامه می افزاید، کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل موارد نقض حقوق بشر در یمن تا 18 نوامبر و گزارش نهادهای حقوق بشری این سازمان که بر اساس آن تاکنون 8 هزار و11 غیر نظامی بر اثر بمباران مناطق مختلف شهرهای یمن توسط عربستان و هم پیمانانش کشته و یا زخمی شده اند را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد برخی این جنایت ها جنایت جنگی به حساب می آید.

این نامه تاکید کرد: سازمان ملل نسبت به بحران انسانی یمن و نیاز 21.2 میلیون نفر به کمک های بشر دوستانه نگران است. این در حالی است که 19 میلیون نفر از این افراد امکان دسترسی به آب آشامیدنی ندارند و بیش از 14 میلیون نفر نیز ازغذا و بهداشت کافی محروم هستند.

بر اساس این نامه، سازمان ملل بارها تاکید کرده است بحران یمن راه حل نظامی ندارد و همه طرف ها را به مذاکراتی دعوت کرد که در نهایت منجر به خدمت رسانی به مردم یمن و برقراری صلح و ثبات شود.

این نامه با اشاره به موانع تجاری بر سر راه واردات که منجر به آثار فاجعه آمیزی برای زندگی مردم یمن شده است از جمله نیاز شدید مردم این کشوربه کالاهای اساسی ، غذا، سوخت و دارو اعلام کرد نمایندگان سازمان ملل بارها خواستار بر داشته شدن این موانع شده اند.
نامه سازمان ملل بر تداوم اقدامات حمایتی این سازمان در فراهم کردن کمک های بشر دوستانه تاکید کرده است.

سازمان ملل در این نامه ابراز امیدواری کرد سازمان های وابسته به خود و دیگر سازمان های غیردولتی، تلاش بیشتری برای تسریع در عملیات امداد رسانی و واردات کالاهای حیاتی از جمله سوخت به سراسر یمن کنند.

عربستان و کشورهای هم پیمان آن از 26 مارس 2015(ششم فروردین) تاکنون، صنعا، پایتخت و دیگر شهرهای یمن را مورد حمله هوایی قرار داده اند که تاکنون هزاران یمنی در این حملات کشته یا زخمی شده اند و بسیاری از زیر ساخت های اصلی شهرهای یمن و مناطق مسکونی آن تخریب شده است.

انتهای پیام/ 852
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: