۰

تخلفات حقوق بشری بحرین علیه کودکان مورد انتقاد قرار گرفت

چندین گروه حقوق بشری در بحرین، رژیم آل خلیفه را به دلیل نقض مکرر حقوق صدها کودک و نوجوان به شدت محکوم کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۸
۱۱:۵۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، «مرکز حقوق بشر بحرین» روز جمعه اعلام کرد مقام‌های این رژیم با زندانی و شکنجه کردن کودکان، حقوق آنان را به دفعات نقض کرده‌اند.

این سازمان همچنین افزود شکنجه و زندانی کردن کودکان، به طرز بی‌شرمانه‌ای ناقض کنوانسیون سازمان ملل درباره حقوق کودکان است.

بنا بر اعلام این مرکز، نیروهای رژیم بحرین از سال ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۱۰ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال را کشته و بالغ بر ۱۵۰۰ کودک را تحت قانون مبارزه با تروریسم روانه زندان کرده‌اند.

این سازمان رژیم منامه را به دلیل شکنجه، محکومیت‌های طولانی مدت و محروم کردن صدها کودک از تحصیل محکوم کرد و از سازمان‌های بین المللی خواست برای پایان دادن به این تخلفات بحرین را تحت فشار قرار دهند.

در همین حال، شماری دیگر از گروه‌های حقوق بشری در این کشور حاشیه خلیج فارس از جمله «دیده‌بان حقوق بشر بحرین» درباره ادامه تخلفات مقام‌های بحرینی علیه کودکان ابراز نگرانی کردند.

سازمان عفو بین الملل و دیگر گروه‌های حقوق بشر از رژیم بحرین به علت تخلفات «بی حد و حصر» حقوق بشری علیه مخالفان و معترضان ضد دولتی به دفعات انتقاد کرده است.

این در حالیست که معترضان بحرینی بعد از مراسم نماز جمعه در روستاها و شهرهای اطراف منامه، پایتخت بحرین، تظاهرات کردند و خواهان آزادی فوری شخصیت‌های مخالف و زندانیان سیاسی شدند.

معترضان در شهر ابو صیبع، واقع در حدود ۱۱ کیلومتری غرب منامه، با سردادن شعار علیه رژیم آل خلیفه کناره‌گیری حاکم این کشور را خواستار شدند. آن‌ها همچنین اقدامات سرکوب‌گرانه بحرین علیه مخالفان را محکوم کردند.

صدها معترض نیز در شهرک عدلیه واقع در منامه خواهان آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی شدند.

معترضان همچنین در روستای الدراز صدور حکم اعدام برای دو بحرینی را محکوم کرده و اعلام کردند این اعتراف‌های دروغین تحت شکنجه از آن‌ها گرفته شده است.

این تظاهرات بعد از آن برگزار شد که دادگاه عالی بحرین حسن موسی و محمد رمضان را به اتهام آن چه نقش این دو نفر در بمب گذاری سال ۲۰۱۴ خواند، به مرگ محکوم کرد؛ در این بمب گذاری یک افسر پلیس کشته شد.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: