۰

افزایش تدابیر امنیتی در مرزهای عربستان

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز شنبه از تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای عربستان سعودی از بیم حملات نیروهای یمنی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۶
۱۰:۲۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، این پایگاه خبری نوشت: براساس بیانیه اداره کل مرزبانی عربستان، هر شخصی که به ۲۰ کیلومتری مرزها نزدیک شود به ۳۰ ماه زندان و پرداخت جریمه به مبلغ ۲۵ هزار ریال عربستان محکوم خواهد شد.

در این بیانیه از همه شهروندان عربستانی و افراد خارجی مقیم خواسته شده با رعایت این موارد از نزدیک شدن به ۲۰ کیلومتری مرزها بخصوص مرزهای شرقی و شمالی از جمله دو بخش حفر الباطن و الخفجی پرهیز کنند.

براساس این خبر، همه مرزهای شمالی این کشور شامل الشعبه، رفحاء، العویقیله، جدیده عرعر، طریف و منطقه الجوف و تبوک نیز شامل این قانون می شود.
اداره مرزبانی عربستان اعلام کرد که به علامت گذاری عمق ۲۰ کیلومتری مرزهای این کشور و نشانه گذاری آنها اقدام کرده و از نزدیک شدن هر شخص یا خودرویی به این مناطق جلوگیری می کند.

این بیانیه افزود که هیچ شخصی از مجازات نزدیک شدن به مرزهای این کشور با هر دلیل و هدفی که باشد مستثنی نخواهد بود.
تمرکز نظامی عربستان در مرزها بعد از پیشروی های اخیر انصارالله و سیطره آنها بر تعز در مرکز یمن پس از صنعا پایتخت این کشور بیشتر شده است بخصوص که ارتش و نیروهای مردمی یمن بارها تهدید کرده اند که در صورت استمرار حملات عربستان به یمن وارد خاک عربستان خواهند شد.
اما کارشناسان نظامی و سیاسی، اسقرار نظامی ارتش عربستان در مرزهای یمن را صرفا اقدامی دفاعی دانسته اند.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، تابستان سال گذشته برای مبارزه با فساد و تروریسم، بر صنعا تسلط یافت.
عربستان با تشکیل ائتلافی از ۹ کشور عربی و با حمایت آمریکا از ششم فروردین، حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

دراثر حمله های این کشورها به یمن تاکنون حدود ۲۳ هزار نفر ازجمله زنان وکودکان کشته یا مجروح شده و میلیون ها نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

انتهای پیام/654
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: