۰
درخواست دیدبان حقوق بشر از آمریکا:

بمب‌های بیشتری به عربستان ندهید

سازمان دیدبان حقوق بشر از آمریکا خواست مانع از فروش بمب‌های بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۸۷۷
۱۱:۰۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان دیدبان حقوق بشر از دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، خواست از تصمیم خود برای فروش مقادیر قابل توجهی بمب‌ به عربستان سعودی با توجه به نبود تحقیقات جدی درباره نقض قوانین جنگی در یمن، صرف‌نظر کند.

سفارش عربستان که روز دوشنبه از سوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام شد، شامل 12 هزار بمب 200 تا 900 کیلوگرمی، 1500 «بمب ضد استحکامات زیر زمینی» و 6300 بمب هدایت شونده از نوع پیووی تو (Paveway II ) و پیووی تری (Paveway III) است

ارزش این قرارداد نزدیک به یک میلیارد و 300 هزار دلار برآورد شده است.

"جو استورک،" معاون مدیر برنامه خاورمیانه  و شمال آفریقای دیدبان حقوق بشر، اعلام کرد: دولت آمریکا کاملا در جریان حملات کورکورانه هوایی به یمن که توسط ائتلاف تحت فرماندهی عربستان صورت می گیرد و از ماه مارس به کشته شدن صدها غیرنظامی منجر شده است، قرار دارد.

بر اساس بیانیه دیدبان حقوق بشر، استورک خاطر نشان کرد: تحویل بمب‌های بیشتر به سعودی‌ها در این شرایط، بهترین راه برای افزایش قربانیان غیرنظامی در یمن است که آمریکا تا حدی مسئول آن است.
بر اساس خبرهایی که در واشینگتن شنیده می شود، کنگره آمریکا قرار است به فروش این بمب‌ها که دولت باراک اوباما قبلا مجوز آن را صادر کرده است، چراغ سبز نشان دهد.

آمریکا به رغم انتقادها از حملات هوایی ‌رژیم سعودی به یمن از این متحد خود در منطقه حمایت می کند.
ریاض و متحدانش از نزدیک به هشت ماه پیش مواضع انصار الله را که دولت مستعفی و فراری "عبد ربه منصور هادی" را از صنعا بیرون راند، بمباران می کند.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، تجاوز به یمن از ماه مارس (اسفند 93) بیش از 5700 کشته و حدود 27 هزار زخمی بر جا گذاشته است.

ارزیابی‌های سازمان ملل نشان می دهد نزدیک به 2700 نفر از کشته‌ها و بیش از 5300 نفر از زخمی‌ها غیرنظامی بودند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: