۰
با اشاره به تحولات طوزخورماتو؛ رسانه عراقی:

سلاح مردم عراق نباید به سوی یکدیگر نشانه گرفته شود

یک رسانه عراقی با اشاره به مشکلات پیش آمده در طوزخورماتو در استان صلاح الدین بر ضرورت همدلی میان عراقی ها و وحدت مواضع علیه گروهک تکفیری داعش تاکید کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۰
۱۵:۲۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، رحیم الخالدی نویسنده عراقی در مطلبی در پایگاه حمرین نیوز با عنوان «گلوله ها باید به سوی داعش نشانه برود» نوشته است: کشورهای استعمارگر به دنبال فروپاشی کشورهای ثروتمند در صورتی که اشغال این کشورها برایشان سخت باشد، هستند.

اگر این کشورها سرسپرده شوند موضوعی که درباره عربستان سعودی رخ داده است، موضوع برای استعمارگران آسان می شود.همه امور در عربستان سعودی به دست آمریکایی هاست.

وی در ادامه می‎نویسد: رژیم بعث در دهه نود قرن گذشته احساس کرد که روزهای حیات آنها به سر آمده و چند سالی بیشتر از عمر آن باقی نمانده است از همین رو در راستای تعمیق مشکلات طایفه ای میان مردم یک کشور حرکت کرد.تبلیغات رادیو و تلویزیون و روزنامه های بعث بزرگترین گواه این مدعاست.

عراق کشوری با سابقه تمدن هزاران ساله است اما اراضی و مساحت آن از جانب استعمارگران انگلیسی تکه تکه شد تا کشوری کوچک و سهل الوصول باشد.اما انقلاب دهه بیست قرن گذشته عراق از لوث آنها نجات داد.از آن هنگام تا به حال هیچ اقدامی را مشاهده نمی‎کنیم مگر اینکه ردپای آنها در میان باشد.

در حال حاضر شاهد تروریسم جهانی هستیم که در بدنه عراق وارد شده است.طمع ورزی نزد برخی افراد بیمار وجود دارد که باید آنها را از خواب بیدار کرد.عراق به همه عراقی‎ها تعلق دارد نه شخص خاصی.عراق حقوق برادران کرد در اقلیم کردستان عراق را به رسمیت شناخت تا آنها به حقوق خود برسند اما نباید سوء استفاده شود.

نباید در حق شهروند عراقی از هر طیفی که باشد اجحاف شود مشابه آنچه در طوزخورماتو صورت گرفت.بدون شک این اقدامات فردی است و نباید آن را تعمیم داد.این موضع برادران کُرد در شمال عراق و اراده کُردها نیست.

آزاد سازی سنجار همانقدر که برای کردها پیروزی محسوب می شود برای کل عراقی ها یک دستاورد بزرگ محسوب می شود.این پیروزی مشابه پیروزی های نیروهای مردمی است که در شمال استان صلاح الدین و استان الانبار رخ داد و تحرکات داعش را محدود کرد.همین پیروزی ها بود که نیروهای پیشمرگه را قادر به آزاد سازی سنجار کرد.درباره سنجار این شهر تابع استان نینوا عراق است و احدی حق ندارد به بافت جمعیتی آن دست بزند.

ما از زمانی که متولد شده ایم عراقی بوده ایم و در کنار یکدیگر به سر برده ایم و رفتار حکومت ها و رژیم های سابق گناه ما نیست که تاوان اشتباهات آن را بپردازیم.اگر رژیم بعث مرتکب اشتباه شده است ملت عراق نباید تاوان بدهند.

سلاحی که در دست داریم باید در راستای دفاع از سرزمین، دین و مقدسات و مردم به کار گرفته شود و نباید به سوی برادران نشانه گرفته شود.

عراق به قومیت یا طایفه خاصی تعلق ندارد و کشوری با تنوع قومیتی و طایفه ای و گروهی است.خطاکاران باید مجازات شوند وعذری پذیرفتنی نیست.گلوله ها باید سینه داعش را نشانه رود.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: