۰

اسد همکاری سوریه با فرانسه را مشروط کرد

رییس‌ جمهوری سوریه تصریح کرد: تنها در صورتی‌ که فرانسه سیاست ‌های خود را در منطقه تغییر دهد، دمشق اطلاعات خود را با پاریس به اشتراک خواهد گذاشت.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۹
۰۹:۴۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه، در گفت‌وگو با مجله فرانسوی «ولور اکتویل» اعلام کرد: «در صورتی‍ که دولت فرانسه در جنگ خود علیه تروریسم جدی نباشد، ما نیز با همکاری با کشورها، دولت‌ها یا نهادهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، وقت خود را تلف نخواهیم کرد.»

اسد گفت: «در مرحله نخست، باید سیاست خود را به گونه‌ای تغییر دهید که تنها براساس یک معیار باشد؛ شما باید بخشی از ایتلافی باشید که در آن تنها کشورهایی حضور دارند که با تروریسم مبارزه می‌کنند نه حمایت.»

رییس‌جمهوری سوریه که کشورش از حدود پنج سال پیش با بحران‌های خونین دست و پنجه نرم می‌کند، بار دیگر متذکر شد، وی همواره آماده است تا بخشی از ایتلاف جهانی ضد تروریسم باشد و البته این موضوع بر عهده مردم سوریه است تا درباره آینده خود از طریق صندوق‌های رای تصمیم‌گیری کنند.

طبق این گزارش، در پی حملات جمعه گذشته به هفت نقطه در قلب فرانسه، دولت این کشور یک ایتلاف جهانی علیه گروه تروریستی داعش را خواستار شده است. این گروه مسیولیت حملات اخیر پاریس را به عهده گرفت.

انتهای پیام/ 852
منبع: ILNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: