۰
رسانه عراقی:

تروریسم وهابی زاییده آل سعود و دست پرورده غرب است

یک رسانه عراقی با اشاره به شکل گیری و رشد تکفیری های وهابی، خاستگاه این گروه ها را عربستان و قطر و گسترش آنها را به دست کشورهای غربی دانسته است.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۵
۱۴:۰۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه صوت العراق  در مطلبی به قلم احمد کاظم با اشاره به شکل گیری تروریسم وهابی  آورده است: جذب تروریست ها در کشورهای حوزه خلیج فارس که در راس آنها عربستان سعودی قرار دارد صورت می‎گیرد.در خارج نیز تروریست‎ها در مساجدی که از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی تاسیس شده  است و با همکاری شخصیت های دینی کشورهای شورای همکاری صورت می گیرد.

اما این افراد چگونه جذب می‎شوند و به عبارت دیگر مشوق های لازم در این باره چیست؟  آنچه جهاد نکاح خوانده می شود و نیز پول عاملی برای جذب تروریست‎ها از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس که در راس آنها عربستان سعودی قرار دارد است.

اما ویژگی های افرادی که جذب می شوند چگونه است؟ افرادی که جذب تروریسم وهابی می‎شوند معمولا از زنان و مردانی هستند که بیکار هستند و در برخی موارد آلوده به مواد مخدر هستند یا اختلالات روانی دارند و یا از نظر اجتماعی منزوی هستند.

آموزش نظامی تروریست ها به چه شکل است؟ آموزش این تروریست های وهابی در درجه نخست از سوی آمریکایی ها و نیز آموزش دهندگان انگلیسی و فرانسوی هستند.

نحوه تامین مالی این تروریست های وهابی چگونه است؟ کشورهای حوزه خلیج فارس که در راس آنها عربستان سعودی قرار دارد و قطر ، امارات و کویت و نیز مراکز غیر رسمی از تامین کنندگان مالی تروریست‎ها هستند همچنین وهابی‎های ثروتمند و جمعیت‎های خیریه وهابی نیز در تامین مالی تروریست‎ها نقش دارند.

این رسانه عراقی در ادامه می‎نویسد: شیخه موزه قطری روابط قوی با سرکرده های القاعده، طالبان و داعش دارد و واسطه مذاکرات میان تروریست ها و آمریکاست.شیخ موزه قطری، فعالی قوی در ارتباط با سرکرده های تررویستی است.

اما تسلیحات چگونه به دست تروریست ها می رسد؟ منبع سلاح هایی که در اختیار تروریست های وهابی قرار می‌گیرد در وهله اول آمریکا و در ادامه انگلیس و فرانسه است.سلاح های سبک و میان برد از سوی هواپیماهای این کشورها برای تروریست‌ها پرتاب می‎شود و سلاح های سنگین نیز از طریق عربستان، اردن و ترکیه به دست تروریست‌های وهابی می‎ رسد.

اهداف شکل گیری تروریسم وهابی چیست؟ اهداف سه گانه ای برای تروریست های وهابی ترسیم شده است که عبارتند از؛ نخست، بیرون کردن اتحاد جماهیر شوروی سابق با سازمان القاعده به رهبری اسامه بن لادن سعودی.

دوم، غلبه بر سازمان های دینی افغانی که پس از خروج نظامیان اتحاد جماهیر شوروی سابق حکومت را در اختیار گرفتند و این با دانش آموختگان مدارس دینی در پاکستان یعنی طالبان به سرکردگی ملا عمر میسر می شد.

سوم، تحقق منافع آمریکا و نقش مخرب این کشور که با داعش به سرکردگی مزدور آن ابوبکر البغدادی حاصل می‎شود.بهانه های لازم برای آمریکایی ها کنار زدن قذافی در لیبی و بشار اسد در سوریه و به حاشیه رانده شدن سنی ها در عراق بود.

اوباما وعده داده بود که آمریکایی ها دخالت نظامی مستقیم نکنند اما کشتار بی گناهان و تخریب و ویرانی که به دست داعش در دوره ریاست جمهوری اوباما صورت گرفت از جورج بوش بیشتر بود و این موضوعی است که هیلاری کلینتون در نوشته های خود به آن پرداخته است.

این رسانه عراقی در پایان می‎نویسد: به اختصار می توان گفت که تروریسم وهابی در کشورهای حوزه خلیج فارس و در راس آنها عربستان سعودی متولد شد و رشد یافت و به وسیله آمریکا ، انگلیس و فرانسه گسترش یافت.غرب حق ندارد گریه و زاری کنند و اشک تمساح برای شهروندان غربی که به دست وهابی ها کشته شده اند بریزد زیرا آنها دست پرورده های آمریکا و انگلیس و فرانسه هستند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: