۰
اوباما:

از کشور غیردوست ایران هم دعوت کرده‌ایم

باراک اوباما گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بیش از یک سال است که نگران حمله بالقوه داعش به اهدافی در غرب بوده‌اند اما اطلاعاتی درباره اینکه تهدید خاصی متوجه پاریس یا اهدافی در خود آمریکا بوده باشد، به دست نیاورده بودند.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۲
۱۰:۴۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر تأکید کرد که با اعزام نیروهای زمینی برای جنگ با داعش مخالف است. اوباما می‌گوید که مشاوران نظامی نیز به او توصیه کردند که چنین استراتژی اتخاذ نکند.

اوباما گفت:«استراتژی فعلی ما شاید در کوتاه‌مدت به نتیجه‌ی عملی کامل نرسد. اما در مدتی طولانی‌تر نتیجه‌بخش خواهد بود و موثر است. اگر نیروهای زمینی به داخل سوریه و عراق بفرستیم، این نیروها زخمی شده و کشته خواهند شد.»

به نوشته رادیو فردا، آقای اوباما پس از پایان نشست دو روزه سران گروه 20 در آنتالیای ترکیه، در کنفرانسی خبری گفت که قصد ندارد استراتژی خود را در جنگ با داعش تغییر دهد و در عوض اقدامات نیروهای ائتلاف برای مقابله با داعش تشدید خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که «این استراتژی موفق خواهد شد، اما وقت می‌برد».
دولت اوباما در حال حاضر سیاست حملات هوایی به داعش، و آموزش و تجهیز گروه‌های مسلح معتدل مخالف بشار اسد را در داخل سوریه دنبال می کند و در این زمینه اعلام شد که کمتر از ۵۰ نظامی آمریکایی به عنوان "مستشار" برای آموزش مخالفان بشار اسد به سوریه اعزام می شوند.

در این زمینه رئیس‌جمهور آمریکا، در پاسخ به خبرنگاران که پرسیدند با توجه به حملات پاریس تصور نمی‌کند که آمریکا باید نیروی زمینی به سوریه اعزام کند، اذغان کرد که این حملات «ضربه‌ای در جنگ با داعش بود».

با وجود این او اضافه کرده که با این حال نیروی ائتلاف در این جنگ در حال پیشروی است و «این فقط نظر من نیست که نباید نیروی زمینی به سوریه اعزام کرد بلکه نظر نزدیک‌ترین مشاوران نظامی و غیرنظامی من است که این کار اشتباه خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر این‌که جنگ با داعش یک "جنگ به شیوه کلاسیک" نیست، افزود: «می‌توانیم مناطقی را از داعش پس بگیریم. اما این مناطق تا زمانی که نیروهای ما در محل حضور داشته باشند دوباره به دست دولت اسلامی [داعش] نمی‌افتد. این بازپس‌گیری مناطق ارضی مشکل اصلی و ریشه‌ای را که باعث فعالیت ‌و خشونت و کشتار چنین گروه‌هایی در منطقه می‌شود، حل نخواهد کرد.»

به گزارش سایت صدای آمریکا (VOA) اوباما گفت: «دیپلماسی ما در حال کار کردن است، و ما از کشورهای غیر دوست، حتی از ایران و روسیه، هم برای حل بحران سوریه دعوت به کار کرده‌ایم.»

باراک اوباما  همچنین گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بیش از یک سال است که نگران حمله بالقوه داعش به اهدافی در غرب بوده‌اند اما اطلاعاتی درباره اینکه تهدید خاصی متوجه پاریس یا اهدافی در خود آمریکا بوده باشد، به دست نیاورده بودند.

وی همچنین تأکید کرد: «بیشترین قربانیان داعش مسلمانان هستند و داعش نماد اسلام نیست.»

به نوشته دویچه وله، باراک اوباما از اظهارات اخیر جب بوش، یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه انتقاد کرد. جب بوش گفته بود که آمریکا تنها باید پناهجویانی را از سوریه بپذیرد که مسیحی‌اند.

اوباما گفت: «شرم‌آور و کاملا به دور از ارزش‌های آمریکا است که کسی چنین چیزی بگوید. آن‌ها که از سوریه فرار می‌کنند، اصلی‌ترین قربانیان تروریسم‌اند و بیشترین آزار را از فعالیت گروه‌های تروریستی دیدند

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: