۰

آمار شهدا و زخمی ها از ابتدا تجاوز عربستان به یمن

یک مؤسسه یمنی اعلام کرد که از ابتدای تجاوز عربستان به یمن تاکنون 23 هزار شهروند یمنی به شهادت رسیده و یا زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۵
۰۹:۰۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، ائتلاف مدنی رصد جنایاتهای تجاوز عربستان اعلام کرد که از ابتدای تجاوز این کشور به یمن تاکنون 23 هزار و 553 تن از شهروندان یمنی به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدا از آغاز حمله عربستان به یمن تاکنون به 7495 و تعداد زخمی‌ها نیز به 16 هزار و 58 نفر رسیده است.

این ائتلاف در بیست و ششمین گزارش دوره‌ای خود اعلام کرد که این آمار کامل نیست زیرا در سایه ادامه حملات جنون آمیز متجاوزان به یمن امکان رفتن به بسیاری از شهرها و مناطق برای کشف دقیق جنایات آنها وجود ندارد.

تخریب گسترده زیرساختهای یمن

ائتلاف مدنی رصد جنایتهای تجاوز سعودی به یمن در این گزارش خود اعلام کرد که در طول 225 روز گذشته از حمله عربستان به یمن، 105 منبع و شبکه آبرسانی، 14 فرودگاه،  108 نیروگاه، 304 پاسگاه، 104 مرکز مخابراتی، 10 بندر، 244 بازار، 472 انبار غذایی، 52 مرکز گردشگری، 212 نیروگاه سوخت، 1231 مدرسه و مرکز آموزشی، 844 سازمان دولتی، 103 مرغداری، 161 کارخانه، 29 ورزشگاه، 34 دانشگاه، 214 مرکز طبی و درمانی، و 564 مسجد در همه استانهای این کشور تخریب شده است.

این ائتلاف همچنین از جامعه بین الملل خواست که به منظور متوقف کردن حمله عربستان و تعلیق انتقال اسلحه به نیروهای ائتلاف سعودی و محاکمه این کشور به اتهام جنایات جنگی علیه یمنی‌ها تلاش کند.

این ائتلاف همچنین از سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین المللی خواست که نام مسئولان حملات هوایی به یمن و هویت عاملان این حملات که در آن خلبانان اسرائیلی، آمریکایی، انگلیسی و مزدورانی از چندین کشور حضور دارند را اعلام کرند.

ائتلاف رصد جنایتهای تجاوز سعودی همچنین بر همبستگی کامل خود با شبکه المیادین به دلیل فشارهایی که این شبکه از سوی عربستان سعودی با آن روبرو است تاکید کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه گذشته به بهانه بازگرداندن مشروعیت به نمایندگی عبدربه منصورهادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن مناطق مختلف این کشور را از زمین و هوا و دریا آماج حملات خود قرار می دهد.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: