۰

پیوستن 800 کهنه سرباز کلمبیایی به نیروهای ائتلاف سعودی

بنابر گزارش‌ها 800 کهنه سرباز کلمبیایی برای پیوستن به نیروهای ائتلاف سعودی تهاجم به یمن، وارد شهر عدن شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۰
۱۱:۰۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه اخبار کلمبیا از انتشار گزارشی با عنوان «رؤیای عربی: مشارکت کلمبیایی‌ها در جنگ یمن» خبر داد.

بر اساس این گزارش، این سربازان تحت فرمان نیروهای اماراتی و در لباس نظامیان سعودی علیه مبارزان یمنی می‌جنگند.

در بخش دیگر این گزارش آمده است این نیروها برای مبارزه در مناطق شهری، بیایانی، رصد و یورش به پایگاه‌های نظامی و امنیتی و اقدامات اطلاعاتی برای بازپس گیری صنعا، پایتخت یمن از جنبش مردمی انصار الله، آموزش دیده‌اند.

در عین حال یکی از ژنرال‌های بازنشسته کلمبیا به نام ویتر چاردلو خبر داد نبرد یمن با آنچه ما در کلمبیا می‌شناسیم کاملاً متفاوت است.

وی از این موضوع نیز پرده برداشت که نیروهایی که در خط مقدم نبرد حضور داشته باشند افزون بر دستمزد کنونی خود، هفته‌ای 1000 دلار دریافت می‌کنند و تابعیت امارات می‌گیرند.

 چاردلو همچنین با بیان اینکه «ما نبردهای چریکی و چگونگی مبارزه با شبه نظامیان را به نیروهای چینی و امریکایی آموزش می‌دهیم» گفت: «این اولین باری نیست که کلمبیا تجارب جنگی و مهارات‌های مبارزاتی خود را با هدف بالابردن حقوق نظامیان خود صادر می‌کند.»


این اخبار در حالی منتشر شده است که پیشتر رسانه‌ها از توافق میان امارات متحده عربی و شرکت بلاک واتر خبر داده بودند. بر اساس این توافق بلک واتر نیروهایی کلمبیایی را برای مشارکت در جنگ یمن استخدام می‌کند.

بلک واتر نام قدیمی شرکتی است که امروزه «آکادمی» نامیده می‌شود و شعار آن «نخبه پروری و حمايت اعتماد ساز» است، ماموران بلك واتر مزدوران جنگي هستند و پرچم آن ردپای سياه حيوانی وحشي در ميان نشانه قرمز هدف گيري تفنگ است.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل و با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت، این کشور را هدف تهاجم و تجاوز نظامی قرار داده است. در این حملات تاکنون بیش از 7 هزار و 100 نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.


انتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: