۰
یکی از فرماندهان نظامی جنبش انصارالله خبر داد

کشته شدن سرکرده القاعده در مأرب

در جریان حمله موشکی روز یک‌شنبه نیروهای یمنی به یکی از پایگاه‌های «القاعده» در استان «مأرب»، سرکرده این گروه تکفیری در شرق یمن از پای درآمد.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۰
۰۹:۰۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، «حسین الحوثی»، از فرماندهان نظامی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد: در حمله موشکی روز یک‌شنبه بعد از ظهر نیروهای یمنی در شرق این کشور، سرکرده گروه تروریستی تکفیری القاعده در استان مأرب را از پای درآمد.

الحوثی افزود: کمیته‌های انقلابی یمن یکی از پایگاه‌های القاعده در استان مأرب را با موشک‌های پیشرفته هدف قرار دادند که ضمن انهدام این پایگاه، 8 تروریست تکفیری وابسته به این گروه را نیز از پای درآوردند.

این فرمانده نظامی وابسته به انصار الله تاکید کرد: در میان کشته‌های این حمله موشکی «ابو عمر» سرکرده سعودی القاعده در استان مأرب نیز مشاهده می‌شود.

کشته شدن یکی از سرکردگان القاعده در تعز

در همین راستا، منابع آگاه یمنی در استان تعز، اعلام کردند که نیروهای یمنی ضمن پیشروی در محورهای عملیاتی این استان، یکی از سرکردگان القاعده در تعز را از پای درآوردند.

به گفته این منابع «یوسف البکاری» درحالی در عملیات نظامی امروز نیروهای یمنی کشته شد که چند روز پیش القاعده ویدئو کلیپی از وی در پایگاه‌های وابسته به این گروه پخش کرده بود که در آن نیروهای یمنی را تهدید می‌کرد.

این منابع یمنی توضیح دادند: «یوسف البکاری»، ملقب به «ابو الخطاب» در محور عملیاتی «الضباب» در استان تعز کشته شده است.

نبرد تعز معادلات عربستان در یمن را تغییر می‌دهد

پیشروی نیروهای یمنی و پیروزی‌های به دست آمده توسط آنها در نبرد تعز امید ائتلاف عربستان ضد یمن به کسب پیروزی نظامی در این کشور برای تکیه بر آن به عنوان برگ برنده در مذاکرات سیاسی که قرار است، در آینده برگزار شود، را چه در جبهه شمالی و چه در جبهه جنوبی از بین برده است.

«مساء پرس» به نقل از منابع نظامی یمنی تاکید کرد که نبرد تعز مراحل سرنوشت‌ساز خود را سپری می‌کند و طی دو هفته گذشته که از آغاز نبرد تعز می‌گذرد، اغلب مناطق این استان به ویژه المسراخ، ذباب و الضباب به کنترل نیروهای یمنی درآمده و موجب تغییر موازنه‌های عربستان و هم پیمانانش در یمن شده است.

با شکست ائتلاف عربستان در نبرد تعز نقشه‌های ریخته شده برای حمله به «صنعا» و تصرف پایتخت یمن دیگر معنا و مفهومی نخواهد داشت.

امنیت گذرگاه نجد قسیم توسط نیروهای تامین شد

همزمان با پیروزی‌های به دست آمده در جبهه‌های داخلی، نیروهای یمنی پیروزی‌هایی نیز در مناطق مرزی عربستان محقق کردند که مهمترین آن در دست گرفتن کنترل شهر «الربوعه» عربستان است که بازتاب آن موجب تعویق چند روزه مذاکرات «ژنو 2» شد.

در این راستا نیروهای یمنی موفق شدند، کنترل مسیر ارتباطی شبه نظامیان وابسته به حزب الاصلاح یمن و القاعده در شهر تعز را با گذرگاه اصلی انتقال سلاح از جنوب یمن به آنها را در دست گیرند.

به گفته این منابع نیروهای یمنی پیشروی خود اطراف منطقه المسراخ به سمت منطقه نجد قسیم را ادامه دهند و بر مسیرهای ارتباط دهنده محورهای عملیاتی الصباب و مشرعه و حدنان سیطره یابند.

در حملات نیروهای یمنی علاوه بر کشته شدن نظامیان متجاوز چند دستگاه زره پوش اماراتی را که به تازگی وارد این منطقه شده بود، منهدم کردند و عناصر نظامی موجود در آنها را از پای درآوردند.

یک منبع نظامی یمنی با تاکید بر اینکه منطقه نجد قسیم مهمترین راه وارد کردن زره پوش‌های اماراتی به تعز از جبهه عملیاتی جنوب به شمار می‌آید که به کنترل نیروهای یمنی درآمده است، افزود: این نیروها پیشروی خود به سمت شهر «التربه» را در میان فرار عناصر القاعده و شبه نظامیان وابسته به حزب الاصلاح ادامه می‌‌دهند.

انتهای پیام/654
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: