۰

البغدادی خواستار حمله تروریستی طی روزهای آینده به آمریکا، روسیه و ایران شد

مقامات عراقی به یک رسانه غربی گفتند که سرکرده داعش خواستار حمله تروریستی ظرف روزهای آینده به ایران، روسیه و همچنین کشورهای عضو ائتلاف به رهبری آمریکا شده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۸
۰۹:۰۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات عراقی می‌گویند که سرکرده داعش از اعضای این گروه تروریستی خواسته طی روزهای آینده به کشورهایی چون ایران و روسیه حمله کنند.

وزیر خارجه عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که کشورش به اطلاعاتی درباره قصد داعش مبنی بر هدف قراردادن فرانسه، آمریکا و ایران دست یافته بود و این خطر را به کشورهای مذکور ابلاغ کرده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس درباره این خبر گزارشی به نقل از مقامات عراقی منتشر و به جزئیات بیشتری اشاره کرد.

به گفته مقامات اطلاعاتی عراقی، یک روز قبل از حملات داعش به پاریس، بغداد به اعضای کشورهای ائتلاف به رهبری آمریکا درباره حملات این گروه تروریستی هشدار داد.

مقامات اطلاعاتی عراقی گفتند که ابوبکر البغدادی دستور داده بود که طی روزهای آینده به اعضای ائتلاف به رهبری آمریکا و همچنین روسیه و ایران از طریق بمبگذاری‌ها،‌ ترورها یا گروگانگیری حمله صورت گیرد.

چهار مقام اطلاعاتی عراقی به آسوشیتدپرس گفتند که آنها به فرانسه به طور خاص درباره حمله احتمالی تروریستی هشدار داده بودند. البته یک مقام اطلاعاتی فرانسوی در این باره گفته که این نوع اطلاعات «هر روز» در اختیار پاریس قرار می‌گرفته است.

در این گزارش آمده است: «حملات پاریس به نظر می‌رسد که در رقه سوریه پایتخت عملی داعش برنامه‌ریزی شده باشد. مقامات می‌گویند که یک سلول مخفی در فرانسه با عاملان حمله که برای این کار آموزش دیدند، دیدار کردند. ۲۴ نفر در این عملیات(در پاریس) حضور داشتند که ۱۹ نفر عامل حمله و ۵ تن هم مسئول لجستیک و برنامه‌ریزی بودند».

انتهای پیام/654
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: