۰

علمای مسلمان ۴۵ کشور حوادث پاریس را بررسی کردند

وزیران اوقاف، علما و مفتیان شرکت‌کننده در بیست‌وپنجمین نشست شورای عالی امور اسلامی مصر، حوادث تروریستی پاریس را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۷
۱۵:۳۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، علما، مفتیان و وزیران اوقاف حاضر در بیست‌وپنجمین نشست شورای عالی امور اسلامی مصر که از دیروز، 23 آبان‌ماه، با عنوان «چشم‌انداز ائمه مساجد و علما برای نوگرایی در گفتمان دینی و ازبین بردن اندیشه افراط‌گرایانه» در شهر «الاقصر» مصر آغاز شد، حوادث و رخدادهای تروریستی شامگاه جمعه در پاریس را مورد بررسی قرار دادند.

این نشست به ریاست عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر و با حضور احمد الطیب، شیخ الازهر و محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر برگزار شده است و شماری از علما و شخصیت‌های اسلامی و وزیران اوقاف و مفتیان کشورهای عربی و اسلامی از جمله وزیر اوقاف فلسطین،‌ مفتی قدس، مفتیان کشورهای چاد و اوکراین، رئیس مؤسسه «ابن سینا» در شهر «پاریس»، مدیر دفتر «بیت زکات» کویت در قاهره، وزیر اموردینی «سریلانکا»، وزیر امور دینی و اقلیت‌های هند، رئیس انجمن مسلمانان ژاپن، دبیرکل فتوای استرالیا و تعدادی از سفرای کشورهای عربی و اسلامی در قاهره در آن حضور دارند.

شرکت‌کنندگان همچنین، نشست فوری علمای مسلمان برای جلوگیری از فعالیت‌های گروه‌های مسلح خشونت‌طلب را خواستار شدند.

علمای حاضر با اشاره به بیانیه داعش درباره برعهده گرفتن مسئولیت انفجارهای تروریستی پاریس، بر ضرورت مقابله جدی با تروریسم و جلوگیری از فعالیت گروه‌های مسلح خشونت‌طلب تأکید کردند.

در این نشست که تا امروز، 24 آبان‌ماه، ادامه دارد، علمای دینی، مفتیان و وزرای اوقاف 45 کشور جهان حضور دارند.

احمد الطیب، شیخ الازهر ضمن سخنانی در این نشست عنوان کرد: گروه تروریستی داعش برای جذب افراد از کشورهای جهان به‌منظور پیوستن به آنها و اجرای حملات انتحاری خود از خطابه‌های دینی نادرست و غلط استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: