۰

تروریست های مالزی فعال شدند

تروریست های فراری مالزی که در جنوب فیلیپین پنهان شده اند، اکنون مدعی تشکیل شاخه منطقه ای گروه تروریستی داعش با هدف متحد کردن گروه های تروریستی منطقه هستند.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۲
۱۵:۰۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، تروریست های مالزیایی که در جنوب فیلیپین پنهان شده اند، قصد دارند شاخه گروه تروریستی داعش را در این منطقه ایجاد کنند.

تارنمای روزنامه استار مالزی روز شنبه اعلام کرد این شاخه منطقه ای گروه تروریستی داعش همچنین درصدد متحد کردن گروه های مختلف تروریستی در مالزی، اندونزی و فیلیپین است.
از جمله این گروه های تروریستی می توان به گروه ابوسیاف و همچنین برخی از گروه های تروریستی منطقه اشاره کرد.

گفته می شود که طراحان اصلی این طرح 'محمود احمد' استاد مالزیایی دانشگاه مالای مالزی (یو.ام) که در لیست تروریست های تحت پیگرد مالزی قراردارد.'محمد حسین نجیب' مغازه دار مالزیایی و 'محمد جریمی آوانگ رایمی'کارمند 39ساله شورای شهر' سلایانگ' مالزی می باشند.
این سه تروریست مالزیایی ماه آوریل سال گذشته میلادی و پس از فرار به سوی جنوب فیلیپین در لیست افراد تحت پیگیرد بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی قرار گرفتند.

'ایوب خان' دستیار ارشد بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، گفت که 'محمود احمد' معروف به 'ابو حنظله' به طور فعال و فشرده توسط گروه تروریستی ابوسیاف در جنوب فیلیپین آموزش دیده و در برخی عملیات تروریستی جنوب این کشور شرکت کرده است.
این مقام مالزیایی اعلام کرد: اطلاعات نشان می دهد وی اخیرا در دو انفجار علیه ارتش فیلیپین نیز شرکت کرده است.

به گفته ایوب خان، 'ما معتقد هستیم ابوسیاف این تروریست را به عنوان یک نیروی با ارزش محسوب می کند'.
این مقام ارشد بخش مبارزه با تروریسم مالزی معتقد است همکاری محمود احمد به گروه تروریستی ابوسیاف محدود نمی شود و وی قصد تشکیل شاخه داعش در منطقه جنوب شرق آسیا را دارد.
محمود احمد و برخی گروه های تروریستی پیش از این از گروه تروریستی داعش حمایت کرده بودند.
'ایوب خان' در ادامه گفت در صورتی که خواسته محمود احمد برای تشکیل شاخه منطقه ای داعش محقق شود، از آنجایی که گروه های مختلف تروریستی زیر یک عنوان فعالیت می کنند، این امر خطر جدی برای منطقه ایجاد می کند.

این مقام مالزیایی همچنین گفت که مالزی با سایر نیروهای امنیتی منطقه از جمله فیلیپین در حال همکاری است تا مانع از تشکیل چنین گروهی از تروریست ها شود.
وی که بیش از 20 سال تجربه فعالیت های مبارزه با تروریسم را در کارنامه خود دارد، تبدیل برخی دانشگاهیان و تحصیلکردگان به رهبران تروریستی را امر غیرمعمولی ندانست و گفت که 'اظهری حسین' و 'نوردین مات تاپ' نمونه های از این افراد هستند.
تشکیل شاخه منطقه ای گروه تروریستی داعش در جنوب شرق آسیا و در جنوب فیلیپین در حالی مطرح می شود که بیش از یکهزار نفر از تروریست های این منطقه در حال حاضر در سوریه و عراق فعالیت های تروریستی انحام می دهد و ده ها نفر از این افراد نیز در جنگ و یا عملیات انتحاری به هلاکت رسیده اند.
گروه تکفیری داعش پیش از این از قصدش برای تاسیس خلافت به اصطلاح اسلامی در جنوب شرق آسیا سخن گفته بود.
مقامات امنیتی جنوب شرق آسیا نیز به دنبال افزایش حضور افراط گرایان و تروریست های کشورهای این منطقه از جمله مالزی، اندونزی، سنگاپور و فیلیپین در گروه های تروریستی داعش، تشکیل جنبش هایی در منطقه با هدف ایجاد 'خلافت اسلامی نوسانترا' را پیش بینی کرده بودند.
تروریسم در جنوب شرق آسیا چیز جدیدی نیست. در بمب گذاری سال 2002 بالی اندونزی حدود 200 نفر کشته شدند. جماعت اسلامی در بمب گذاری دفاتر دیپلماتیک سنگاپور پس از حملات 11 سپتامبر 2001، چندین عملیات انجام داد.

یک دهه پیش گمان می رفت فعالیت گروه های شبه نظامی در مالزی و دیگر کشورهای منطقه خنثی شده است، اما حضور شماری از شبه نظامیان و افراطیون این کشورها در گروه های تروریستی باعث شد مقامات امنیتی اعلام کنند چهار گروه شبه نظامی تنها در مالزی ظهور پیدا کرده اند.
تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز' چندیس پیش نوشت: در مالزی هسته اولیه این گروه ها پیش از این وجود داشته است. جماعت اسلامی و گروه مجاهدین مالزی از جمله گروه های شبه نظامی جدید هستند که در ایالت های 'پراک' و 'سلانگور' فعالیت می کنند.

هدف نهایی این گروه های شبه نظامی تشکیل خلافت به اصطلاح اسلامی نوسانترا متشکل از مالزی، اندونزی، سنگاپور، جنوب تایلند و جنوب فیلیپین عنوان شده است و به نظر می رسد فعالیت تروریست های مالزیایی در جنوب فیلیپین نیز در این راستا صورت می گیرد.


انتهای پیام /654
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: