۰
ادعای بیزینس اینسایدر:

اسد مانع دستیابی به صلح در سوریه است

بیزینس اینسایدر در گزارشی مدعی شد تا زمانیکه اسد بر سر قدرت است، هر راه حلی که اوباما برای جنگ سوریه در پیش بگیرد، بی‌نتیجه خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۴
۱۳:۰۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در مذاکرات نشست سوریه در وین، یک رویکرد نظامی و دیپلماتیکی مشابه آنچه که ایران در مذاکرات هسته‌ای خود با غرب در پیش گرفته بود، اتخاذ کرد. اوباما تلاش می‌کند با بکار بردن اهرم فشار هم در سوریه و هم در ایران، حزب‌های مبارز را وادار به پذیرش شرایط غرب بکند، درحالی که آنچه در واقعیت وجود دارد خلاف شرایط غرب را نشان می‌دهد.

اهرم‌های فشار آمریکا بر ایران، اعمال تحریم‌های اقتصادی و افزایش حضور نظامی در خلیج فارس بود. در حالیکه در سوریه می‌توان از تعیین زمان مشخص برای برکناری بشار اسد، استقرار 50  نیروی عملیات ویژه در شمال این کشور و یک برنامه سری سیا برای مسلح کردن معارضان آن نام برد.

در ادامه این گزارش نگارنده مدعی شده است: اهرم فشار نظامی و دیپلماتیک اوباما در خصوص ایران کارساز شد و توافق هسته‌ای میان این کشور و غرب در ژوئیه ( 31 روز منتهی به 9 مرداد) سال جاری میلادی امضاء شد. زیرا آمریکا و دیگر کشورهای غربی در از بین بردن خطر هسته‌ای ایران در منطقه با یکدیگر متحد شدند.

در ادامه ادعاهای مطرح شده در این گزارش آمده است: این درحالی است که شرایط در سوریه متفاوت است. در آنجا که آمریکا در سوریه با دو دشمن مبارز و جسور، ایران و روسیه، روبرو است. عربستان سعودی نیز که متحد منطقه‌ای آمریکا محسوب می‌شود به جنگ هوایی با یمن مشغول است. «فردریک هاف،» مشاور ویژه سابق انتقال قدرت در سوریه، در گفتگو با بیزینس اینسادر اظهار داشت: «واشینگتن باید پیش از ورود به مذاکرات وین از ایران و روسیه بخواهد جنگ وحشیانه خود را در سوریه به پایان برسانند و اگر این کار را نکنند ما باید با موشک‌های کروز مواضع اسد را هدف قرار دهیم.» وی در ادامه افزود: تا زمانی که داعش کنترل بخش‌های گسترده‌ای از سوریه در دست دارد، آمریکا شانس کمی دارد تا با فشار بر ایران و روسیه، آنها را وادار به پذیرش راه حل دیپلماتیک کند: سوریه بدون بشار اسد.

در ادامه نگارنده مدعی شده است: «جان شیندلر،» تحلیگر اطلاعاتی سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با «دیلی بست» در این خصوص گفت: «ایران و روسیه می‌کوشند جنگ سوریه را دو جناحی، که در یک سو اسد و در سوی دیگر داعش قرار دارد، معرفی کنند. در این میان ایران و روسیه طرفدار جبهه اسد هستند. این راهبرد روسیه و ایران، به راحتی تمام تلاش‌های غرب برای دستیابی به صلح پایدار در سوریه را بی‌حاصل می‌سازد.

در پایان این گزارش نگارنده مدعی شده است: تا زمانیکه داعش به اسد و متحدانش این امکان را می‌دهد به جنگ در سوریه ادامه دهند، آمریکا اهرم مذاکرات دیپلماتیک را محدود خواهد ساخت. کارشناسان می‌گویند هر راهبردی که دولت اوباما برای پایان دادن جنگ سوریه بکار گیرد تا زمانیکه اسد به جنایات خود ادامه می‌دهد، بیهوده خواهد بود.

انتهای پیام/852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: