۰

پاکستان بیش از یکصد مدرسه دینی را تعطیل کرد

وزارت کشور پاکستان اعلام کرد که یکصد و دو مدرسه دینی این کشور به دلیل نقش آنها در تشدید تروریسم و حمایت آنها از افراط گرایی در نقاط مختلف این کشور از جمله ایالات سند و خیبرپختونخوا، تعطیل شده اند.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۳
۰۹:۴۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴
 به گزارش «شیعه نیوز»، برخی از دانشجویان این مدارس با گروه های ممنوعه و تروریستی در ارتباط بوده اند. همچنین 200 مورد از مدارس دینی پاکستان که از برخی کشورهای خارجی برای اهداف خاص از جمله ترویج افراط گرایی در این کشور، حمایت های مالی دریافت می کردند، شناسایی شده است.

برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در راس آنها عربستان، مبالغ هنگفتی را برای ترویج افراط گرایی در پاکستان، بطور پنهانی در اختیار مدارس دینی این کشور قرار می دهند و این موضوعی است که بسیاری از شخصیت های رسمی پاکستان هم به آن اذعان دارند.

پاکستان از سال گذشته و در قالب تصویب طرح اقدام ملی مبارزه با تروریسم، تصمیم های زیادی برای سخت گیری علیه تروریست ها اتخاذ کرد و نظارت دقیق تر و شدیدتر بر هزاران مورد از مدارس دینی به ویژه مدارس دینی بدون مجوز در گوشه و کنار این کشور، یکی از این تصمیم ها بود.

این گزارش وزارت کشور پاکستان یک روز پس از انتقاد ارتش از عملکرد ضعیف و عدم همکاری مناسب از سوی دولت این کشور در مسیر مبارزه با تروریسم منتشر شده است.
فرمانده ارتش پاکستان به تازگی اعلام کرده است که دولت این کشور همکاهنگی و همکاری لازم را با ارتش و نیروهای مسلح برای مبارزه موثرتر با تروریست ها ندارد.

بعد از این انتقاد کم سابقه فرمانده ارتش از دولت کنونی پاکستان، برخی تحلیل ها حکایت از احتمال فراهم شدن زمینه کودتای نظامی در پاکستان داشت اما ممنون حسین رییس جمهوری این کشور روز گذشته اعلام کرد که هیچ گونه خطر کودتا، پاکستان را تهدید نمی کند.


انتهای پیام /654
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: