۰

۵۷۳ پرواز در ایام اربعین به عتبات با نرخ مصوب انجام می شود

کد خبر: ۱۰۵۰۴۶
۱۱:۳۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، معاون عملیات هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: فروش بلیت پروازهای عتبات عالیات به مناسبت اربعین از ۱۹آبان دیروز توسط هشت شرکت هواپیمایی آغاز شده و ۵۷۳ پرواز از چهارم تا ۱۸ آذر ماه با نرخ های مصوب به مقصد نجف و بغداد انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد خداکرمی با بیان اینکه فروش بلیت پروازهای عتبات به جز دو شرکت هواپیمایی آسمان و نفت، توسط هشت شرکت هواپیمایی ایران ایر، تابان، زاگرس، کاسپین، کیش ایر، قشم، ماهان و معراج آغاز شده ، اظهارداشت: پیش از این قرار بود بلیت پروازهای نجف و بغداد با نرخ های مصوب و به مناسبت ایام اربعین برای بازه زمانی پنجم آذر تا ۱۸ آذر انجام شود، اما به دلیل افزایش تقاضا این پروازها از چهارم آذرماه آغاز می شود.

وی زمان آغاز فروش بلیت های دو شرکت هواپیمایی آسمان و نفت را پس از انجام هماهنگی با فرودگاه های نجف و بغداد دانست و افزود: تکمیل این فرآیند امکان فروش بلیت این دو شرکت را طی روزهای آینده فراهم می سازد.

خداکرمی گفت : توسط متقاضیان یک یا دو مورد تخلف در فروش بلیت گزارش شده که توسط سازمان هواپیمایی کشوری در حال رسیدگی است.وی ،مجموع پروازهای عادی و فوق العاده به مناسبت اربعین را ۵۷۳ پرواز رفت و برگشت ذکر کرد و گفت: تاکنون مجوز ۲۵۵ پرواز فوق العاده صادر شده که ۲۴۱ مجوز پرواز فوق العاده برای نجف و ۱۴ پرواز فوق العاده نیز برای بغداد است.

بر اساس این گزارش، مطابق هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی باوجود اینکه نرخ بلیت پروازهای عتبات ،مانند سایر مسیرهای خارجی تابع نرخ های آزاد است، اما به منظور جلوگیری از گران فروشی و سوء استفاده از فروش بلیت پروازهای نجف و بغداد در ایام منتهی به اربعین در بازه زمانی چهارم تا ۱۸ آذرنرخ های ثابت برای پروازهای عتبات در نظر گرفته شده است.

در ایام یاد شده نرخ بلیت پروازهای تهران – نجف – تهران ۹۵۰ هزار تومان، تهران- بغداد – تهران ۸۵۰ هزار تومان٬ مشهد- نجف – مشهد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مشهد- بغداد – مشهد نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.نرخ بلیت از سایر شهرهای کشور به مقصد نجف و بغداد نیز با نرخ های مبدا تهران محاسبه می شود.

انتهای پیام/980
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: