۰
واشنگتن تایمز گزارش داد:

استراتژی اتحاد سنی های اوباما از ایران شکست خورد

اکنون اوباما و دولتش پذیرفته اند که تلاش های آنها برای بیداری سنی های منطقه برای مقابله با داعش شکست خورده است و امیدهای آنها برای ایجاد یک ائتلاف سنی به واقعیت نرسیده است.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۷
۱۱:۰۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز (washingtontimes) در گزارشی با عنوان"استراتژی بیداری سنی های اوباما به خاطرپیشرفت شیعیان ایران شکست خورده است" به مسائل منطقه خاورمیانه پرداخت و نوشت: اکنون اوباما و دولتش پذیرفته اند که تلاش های آنها برای بیداری سنی های منطقه برای مقابله با داعش شکست خورده است و امیدهای آنها برای ایجاد یک ائتلاف سنی به واقعیت نرسیده است اما مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا نمی خواهند همچنان دست از تلاش های خود بردارند.

واشنگتن تایمز در ادامه نوشت: «منتقدان بر این باورند که استراتژی اوباما نتوانست در بیداری سنی های منطقه موفقیت آمیز عمل کند. پروسه اتحاد سنی های منطقه به شدت کند عمل کرده است اما مقامات دولتی اوباما همچنان بر این باورند که باید به ائتلاف ضد داعش خوش بین بود. اکنون پنتاگون نیز ادعا می کند که هزاران نفر از جنگجویان از قبایل سنی حتی اکنون در کنار دولت عراق و نیروهای امنیتی عراق می جنگند و باید گفت استراتژی بیداری رهبران سنی شخص اوباما اصلا موفقیت آمیز نبوده است زیرا خود آمریکا در جنگ های گذشته بسیاری از رهبران قبایل سنی را کشته است.»

این روزنامه آمریکایی افزود: «امروزه استراتژی دولت اوباما برای رهبری قبیله های سنی برای مقابله با داعش، به شدت به دولت عراق و نیروهای امنیتی این کشور متکی است و آمریکا می داند که بدون وساطت دولت عراق، چنین همکاری شکل نمی گرفت. اکنون حدود 7 هزار نفر از سنی های قبایله ای در عراق، برای جنگ علیه داعش ثبت نام کرده است و حدود 3500 نفر از آنها نیز آموزش هایی را دیده اند.»

این روزنامه افزود: «قسمتی از برنامه دولت اوباما این بود که به دولت شیعی عراق فشار بیارود تا تا گارد ملی جدیدی را تاسیس کند و آن را زیر نظر سنی های عراق بگذارد اما تصویب اجرای این مهم، همچنان در مجلس عراق بلاتکلیف مانده است و برخی نیز می گویند نخست وزیر عراق برای جلوگیری از افزایش نفوذ سنی های عراق، به این امر جامه عمل نمی پوشاند.»

واشنگتن تایمز در پایان افزود: «لاهور طالبانی یکی از مقامات امنیتی کرد در واشنگتن در جلسه گفته است که ایجاد گروه های شیعی در عراق بدون ارتباط با نظامیان ایران نیست و روند برنامه های ایران مخالف ایجاد اصلاحات در عراق می باشد. سنی ها نیازمند این هستند که به عرصه سیاسی بازگردند اما ما شاهد این هستیم که آنها نیز دو دسته شده اند و برخی از آنها در کنار شیعیان با داعش می جنگند.»

استراتژی اتحاد سنی های اوباما از ایران شکست خورد

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: