۰

رسوایی بمب یاب‌های تقلبی به شرم الشیخ رسید

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که نگهبانان و نیروهای امنیتی مصری برای کشف بمب در شرم الشیخ از دستگاه های بمب یاب تقلبی استفاده می کنند.
کد خبر: ۱۰۴۹۷۷
۰۹:۰۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه "سان" اعلام کرد، برخی کارمندان هتل‌ها در شرم الشیخ از دستگاه های تقلبی برای کشف بمب استفاده می کنند، و این اقدامات در راستای دستورات مسؤولان امنیتی برای تضمین امنیت گردشگران انگلیسی است که هنوز در آنجا هستند.

این روزنامه خاطرنشان کرد، دیده شده است که نگهبانان امنیتی هتل‌های شرم الشیخ از دستگاه هایی تقلبی استفاده می کنند که این دستگاه ها در مناطق مختلف دنیا به فروش رفته‌اند.

این خبر درحالی منتشر می شود که پس از سقوط هواپیمای مسافربری روس نزدیک شرم الشیخ و مرگ 224 سرنشین آن، هزاران گردشگر به دلیل اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در شرم الشیخ گیر افتاده اند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که یکی از نگهبانان امنیتی می گوید، این دستگاه برای جلوگیری از انفجار خودروها است؛ این درحالی است که این دستگاه کوچک پلاستیکی فاقد نمایشگر و باطری است و فقط یک آنتن خودرو به آن وصل شده.

"پول بیور" کارشناس امنیتی به روزنامه سان گفت: این دستگاه یکی از همان دستگاه‌های تقلبی است که قبلا به چند کشور فروخته شده بود، و 2 سال قبل مشخص شد که همه آن دستگاه ها تقلبی هستند.

وی خاطرنشان کرد که با این دستگاه نمی توان هیچ چیزی را کشف کرد.
این کارشناس امنیتی اظهار داشت: عناصر داعش درحال برنامه ریزی برای انجام حمله هستند و می دانند که در نقاط ایست و بازرسی هیچگونه تدابیر امنیتی وجود ندارد.

پیش از این نیز، فروش بمب یابهای تقلبی به عراق توسط یک تاجر انگلیسی، و استفاده از آنها در ایست و بازرسی ها بحران و مشکلات بسیاری را برای این کشور به وجود آورده بود.

انتهای پیام/ 852
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: