۰

درخواست ایزدی ها از روسیه برای بردن پرونده کشتار داعش به لاهه

هیاتی بلندپایه از کردهای ایزدی عراق که در مسکو به سر می برد در دیدار با میخاییل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه خواهان تحویل پرونده کشتار ایزدیها توسط داعش به دادگاه لاهه شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۱
۱۳:۳۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، در متن درخواستی هیات ایزدیها که به امضای حازم تحسین سعید نایب رهبر ایزدیها تنظیم شده و نسخه ای از آن در اختیار خبرنگار ایرنا در اربیل قرار گرفته است، با اشاره به حمله گروه تروریستی داعش به ایزدیها در سنجار آمده است: اکنون بیش از 400 هزار ایزدی در 21 اردوگاه آواره شده و از امکانات مناسب بهداشتی، تغذیه، و آموزشی برخوردار نیستند و از این رو از دولت روسیه می خواهیم از موقعیت خود در سازمان ملل برای ارسال کمکهای بیشتر به این آوارگان بهره گیرد.

این درخواست همچنین با اشاره به اینکه 5838 ایزدی اسیر دست داعش بوده و از این جمع 3129 نفر زن می باشند اضافه می کند: داعش قصد دارد با استفاده از زور شماری از ایزدیهای اسیر که بالغ بر 1600 تن هستند رابرای اقدامات انتحاری ترویستی مورد استفاده قرار دهد از این رو می خواهیم برای آزادی این افراد اقدامات جدی بعمل آید.

هیات کردهای ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه دولت عراق عضو دادگاه جنایات بین المللی نیست از دولت روسیه خواسته است پرونده کشتار جمعی کردهای ایزدی را به دادگاه لاهه برای رسیدگی و مجازات عاملان آن ببرد.

هیات کردهای ایزدی در ادامه درخواستهای خویش خواهان حفاظت بین المللی از مناطق ایزدی نشین شده است.

هیات کردهای ایزدی روز دوشنبه در مسکو با معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ولادیمیر پوتین در امور خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.

این هیات به دعوت کلیسای ارتدکس روسیه به این کشور سفر کرده است و برخی محافل اعتقاد دارند که سفر این هیات به مسکو در چارچوب تحرکات خاورمیانه ای جدید روسیه صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 852
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: