۰

وقتی مفتی سعودی طوفان چاپالا را هم تفسیر می‌کند

مفتی مشهور سعودی از حامیان مهم گروه‌های تروریستی تکفیری ادعا کرده است: طوفان چاپالا، عذاب خداوند بر یمنی‌های مخالف آل سعود است.
کد خبر: ۱۰۴۹۱۱
۱۱:۲۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴
 به گزارش «شیعه نیوز»، محمد العریفی مبلغ وهابی تندرو  به زعم خود، طوفان چاپالا را عذاب الهی بر حوثی‌ها خوانده است، العریفی که به خطبه‌های تکفیری و حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه وعراق مشهور است،‌هیچ ابتکاری برای نجات قربانیان طوفان‌ها که بر اساس گزارش‌های تخصصی، غالبا مناطقی را هدف قرار داده که هیچ ارتباطی با انصارالله یا حوثی‌ها یا نبرد یمنی‌ها علیه متجاوزان سعودی ندارند، ارائه نکرده است تا نشان دهد سخنانش مبنی بر حمایت از اهل سنت دروغی بیش نیست.

طوفان چاپالا روز گذشته هم جزیره سقطری یمن را هدف قرار داد که سبب شد مسئولان یمنی خواستار کمک فوری به ساکنان این مناطق شوند.

این در حالی است که فهد سلیم کفاین از وزیران دولت وابسته به عربستان سعودی که همگی از یمن گریخته‌اند و در یکی از کاخ‌های شاه سعودی اقامت دارند، خواستار کمک فوری به ساکنان این جزیره شده است.

این جزیره در شمال غربی اقیانوس هند در 250 کیلومتری منطقه شاخ آفریقا و 350 کیلومتری یمن قرار دارد و جمعیت آن 50 هزار نفر است که بیشتر آنها را صیادان تشکیل می‌دهند.

علاوه بر طوفان چاپالا، توفانی موسوم به میغ هم این جزیره یمنی را در برگرفت که به گفته عبدالرئوف الجحیملی از فعالان کمک رسانی در سقطری گفته است این توفان قوی‌تر از طوفان چاپالاست.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد جمعه گذشته اعلام کرده بود طوفان چاپالا ساحل یمن را در نوردید که به آواره شدن 44 هزار نفر و ویران شدن 237 باب واحد مسکونی منجر شد.

انتهای پیام/980
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: