۰

آل خلیفه با آزادی موقت روحانی بحرینی موافقت کرد

در پی فشارهای گروه‌های مخالف حکومت، نظام آل خلیفه با آزادی مشروط و موقت یکی از روحانیان بحرینی موافقت کرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۵
۱۰:۰۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، فعالان شبکه‌های اجتماعی از تصمیم مسؤولان بحرینی در آزادی موقت حجت الاسلام عبدالجلیل مقداد از رهبران سیاسی بحرین جهت حضور در راسم تدفین برادرش خبر دادند.

تصمیم حکومت مبنی بر آزاد سازی موقت شیخ مقداد و نزدیکان زندانی وی، منحصر به حضور وی در مراسم تدفین برادرش بوده و شامل حضور در مابقی ایام عزا نخواهد بود.

منابع خبری بحرین با اعلام تردید نسبت به این اخبار منتشر خاطر نشان کردند که بیش از شش نفر از اعضای خانواده شیخ مقداد به همراه وی، به اتهام اقدام در جهت براندازی نظام، از سال 2011 تا به دیروز در زندان به سر می‌برند.

خانواده شیخ مقداد با بیان آنکه انجام مراسم تدفین، تا آزادسازی این روحانی مبارز و سایر اعضای خانواده امکان پذیر نیست، تاکید کردند که حکومت بحرین، در حالی از آزادسازی شیخ مقداد سرباز می‌زند که این حق در قانون اساسی کشور به رسمیت شناخته شده است اما نظام آل خلیفه از اعطای این حق به صاحبانش امنتاع می‌کند.

مسؤولان زندان نیز پس از موافقت آزادی اعضای خانواده مقداد تاکید کردند که این افراد بایستی تعهدنامه‌ای مبنی بر بازگشت دوباره به زندان را امضا کنند تا فرصت حضور در مراسم تدفین را داشته باشند.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های بحرینی به نقل از نزدیکان شیخ مقداد اظهار داشتند که این روحانی بحرینی حکم آزادی موقت خود در سایه مراقبت‌های شدید امنیتی را نپذیرفت.

به گفته این افراد، مسؤولان امنیتی آل خلیفه ضمن اخذ تعهد مبنی بر بازگشت دوباره شیخ مقداد به زندان، از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی برای همراهی روحانی مبارز بحرینی خبر دادند.

گفتنی است حجت الاسلام عبدالجلیل مقداد از رهبران جمعیت الوفاء الاسلامی بحرین است که به اتهام‌های واهی در سال 2011 از سوی نظام آل خلیفه دستگیر و به 30 سال حبس محکوم شد.

انتهای پیام/980
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: