۰

خودداری انگلیس از برقراری مجدد پروازها به مقصد شرم‌الشیخ

دولت انگلیس همچنان از بیم وجود تهدیدهای امنیتی در کشور مصر، از اعلام برقراری مجدد پروزاها به مقصد شرم‌الشیخ خودداری می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۹
۰۹:۲۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، در پی افزایش تهدیدهای امنیتی در مصر بویژه پس از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در این کشور، دولت انگلیس تاکنون از برقراری مجدد پروازها به مقصد شرم‌الشیخ خودداری کرده است.

به نوشته روزنامه هرالد اسکاتلند، گروه‌های تحقیق پرونده سقوط ایرباس روسیه تاکنون حدود 90 درصد درباره وجود بمب بعنوان علت سقوط هواپیما به اجماع رسیده‌اند.

هواپیمای پرواز 9268 خطوط هوایی «کوگالیماویا» روسیه به مقصد شهر سن‌پطرزبورگ، در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان 1394)، 23 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه شرم‌الشیخ مصر، در صحرای سینا سقوط کرد. در این حادثه همه 224 سرنشین هواپیما - که 217 نفر از آنها مسافر بودند - جان خود را از دست دادند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کارآگاهان پرونده ایرباس ای-321 در جریان تحقیقات خود، به این نتیجه رسیده‌اند صدایی که در دقایق آخر پرواز، در جعبه ضبط اصوات کابین خلبان (CVR) شنیده می‌شود، در واقع صدای انفجار یک بمب است.

از زمان وقوع این حادثه مرگبار تاکنون، همه شرکت‌های هواپیمایی انگلیس ازجمله ایزی‌جت، تامسون ایرویز، تامسون کوک و بریتیش ایرویز از لغو پروازهای خود به مقصد شهر مهم و تفریحی شرم‌الشیخ خبر داده‌اند.

شرایط امنیتی ایجادشده، همچنین، باعث اختلال در روند بازگرداندن گردشگران انگلیسی از شرم‌الشیخ به لندن شده است. در عین حال، انگلیس تاکنون توانسته چیزی حدود 7 هزار تبعه خود را تا روز یکشنبه به این کشور بازگرداند. هزاران گردشگر انگلیسی همچنان در انتظار بازگشت به خانه‌های خود هستند.

«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس، از نخستین چهره‌های سیاسی و دولتمردانی که فرضیه انفجار بمب در هواپیمای روسیه را مطرح کرده بود، در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی-1 به گروه‌های حفاظت و امنیت پرواز در سراسر جهان هشدار داده درصورت اثبات فرضیه بمبگذاری توسط داعش، همه خطوط هوایی موظف به بازنگری و تجدیدنظر در اصول و تمهیدات امنیتی و ایمنی خود هستند. وی اشاره کرده کشورهای مورد هدف یا استقرار داعش، بایستی در صدر این فهرست قرار گیرند.

هاموند همچنین پیشنهاد کرده است در صورت ثابت شدن نقش داعش در این رخداد، بایستی غرب و روسیه به دور جدید مشارکت و همکاری خود در خصوص سوریه بعنوان محل تجمع گروه‌های تکفیری-صهیونیستی روی بیاورند.

انتهای پیام/ 852
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: