۰

اربعین سال گذشته 3 هزار نفر در عراق گم شدند

مسئول ستاد اربعین گفت: اربعین سال گذشته 3 هزار نفر در عراق گم شدند که خوشبختانه شناسایی شده و به کشور بازگشتند.
کد خبر: ۱۰۴۸۱۰
۱۴:۰۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، سردارحسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و مسئول ستاد اربعین درگفت و گوی زنده برنامه" تیتر امشب" شبکه خبر گفت: سال گذشته لغو روادید سبب شد تا شاهد حجم انبوه زائران کربلا باشیم.بلافاصله از سوی وزارت کشور ستاد معین تشکیل شد تا بتوان زائران را تحت پوشش قرار داد  تا با مشکل برخورد نکنیم.
 
سردار ذوالفقاری افزود:اربعین سال گذشته 3 هزار نفر در عراق گم شدند که خوشبختانه شناسایی شده و به کشور بازگشتند.
 
وی اظهار کرد:اربعین امسال به هیچ زائری بدون گذرنامه اجازه ورود به عراق داده نمی شود، در همین راستا امروز جلسه ای برگزار شد ، در واقع قرار است این مساله از مبدا سازماندهی شود.
 
مسئول ستاد اربعین به ارائه دفترچه راهنما به زائران  اشاره کرد و گفت:امنیت زائران به عهده عراق است و سپاه، شهرداری و استان‌های معین در خصوص خدمات کمک رسانی می‌کنند.
 
وی با اشاره به این مطلب که اعزام،اسکان و تغذیه زائران بر عهده سازمان حج و زیارت است، گفت:خدمات بهداشتی بر عهده وزارت بهداشت و امداد رسانی بر عهده هلال احمر است، اما سپاه و بسیج در همه لایه ها خدمات رسانی می‌کنند.
 
سردار ذوالفقاری ادامه داد:پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر این است که بیش از 2 میلیون زائر به عراق خواهند رفت.
 
وی تصریح کرد:برنامه ریزی های ما در این راستا است که خدمات درست ارائه کنیم و به زائران توصیه می‌شود با گذرنامه وارد کشور عراق شوند.
 
 معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت:به طرف عراقی خود اطلاع دادیم از مبدا تا مقصد می توانیم زائران خود را جابه جا و سازماندهی کنیم و ممکن است با موافقت آنها این اتفاق بیافتد.
 
همچنین محمد رضا مروارید، استاندار ایلام در خصوص حمل و نقل زائران اظهار کرد: تعداد گیت‌های مرز مهران از 18 به 96 گیت افزایش یافت. 700 اتوبوس در مرز مهران مستقر خواهند شد تا خدمات رسانی صورت گیرد و پارکینگ هایی برای خودروها مستقر شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که یکی از مشکلات تردد زائران اربعین در مرز بین المللی مهران، حضور خودروهای شخصی در شهر 15 هزار نفری مهران بوده، گفت:  بیش از 50 هزار خودرو در این شهر پارک شد و منجر به بروز ترافیک سنگین در محورهای منتهی به مرز شد ولی امسال پارکینگ‌هایی در نقاط مختلف شهر به وسعت 100 هکتار در نظر گرفته شده که تاکنون زیرساخت های 60 هکتار آن آماده است.

مروارید به احداث پایانه مرزی اشاره کرد و گفت: اتوبوس‌های زائران سایر مناطق کشور در این مکان مستقر می شوند. با توجه به اینکه در هنگام برگشت زوار برای انتقال آنان به شهرهای خود باید تعداد بسیار زیادی اتوبوس در مرز مستقر شوند، کرایه اتوبوس ها با توجه به یک سر خالی بودن آنها 2 برابر محاسبه خواهد شد، ضمن اینکه با افزایش تیم های نظارتی و تعزیرات تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست از اجحاف و افزایش بی رویه کرایه حمل و نقل در ایام اربعین جلوگیری کنیم.

وی از  10 برابر شدن ظرفیت سرویس های بهداشتی در شهر مهران  خبر داد و گفت: چهار بانده کردن و تامین روشنایی 11 کیلومتر از شهر مهران تا پایانه مرزی، احداث اردوگاه 15 هزار نفری توسط سپاه پاسداران و استفاده از امکانات هلال احمر و منطقه ویژه اقتصادی، بکارگیری سالن های ورزشی و مدارس شهر مهران برای پذیرایی و اسکان زوار را از دیگر برنامه های استان به منظور رسیدگی و خدمات رانی  از جملله اقدامات صورت گرفته است.

استاندار ایلام در خاتمه تصریح کرد: شهرستان مهران در ایام اربعین آمادگی اسکان 150 هزار نفر را دارد.

انتهای پیام/ 852

منبع: میزان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: