۰

هشدار‌ وزیر‌اطلاعات‌ درباره‌ فعالیت‌های‌جاسوسی

وزیر اطلاعات گفت: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از اینکه اطلاعات روشنی از کشورمان ندارند در مضیقه هستند، لذا در پوشش فعالیت‌های عادی و صنعتی می‌خواهند، از ایران اطلاعاتی به دست‌ آورند.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۸
۱۲:۱۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر اطلاعات گفت: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از اینکه اطلاعات روشنی از کشورمان ندارند در مضیقه هستند، لذا در پوشش فعالیت‌های عادی و صنعتی می‌خواهند، از ایران اطلاعاتی به دست‌ آورند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در همایش سالانه سراسری مدیران و مسئولان ارشد سازمان حراست صنعت نفت اظهار کرد: اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های حراستی و هوشمندی آنان از ضرورت‌هاست.

وی افزود: در شرایطی که نمایندگان و هیئت‌هایی از کشورهای مختلف به منظور فعالیت‌های اقتصادی، علمی، خدماتی و بازرگانی در ایران حضور می‌یابند، سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی بیگانه سعی می‌کنند از این بستر سوء استفاده کنند و در این پوشش ها در کشورمان حضور یابند و این موضوع کار دستگاه‌های اطلاعاتی را بیشتر و ضروری‌تر می‌کند.

علوی تاکید کرد: ما در شرایطی هستیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان طبیبی حاذق در زمینه نفوذ بیگانگان هشدار داده‌اند، لذا با توجه به باز شدن فضای حضور مجموعه خارجی برای فعالیت‌ های مختلف در ایران، باید هوشیار‌تر عمل کنیم.

وزیر اطلاعات گفت: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه با عنوان و نام و نشان اطلاعاتی به ایران نمی‌آیند بلکه در پوشش های مختلف می‌آیند.

وی تاکید کرد: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از اینکه اطلاعات روشنی از کشورمان ندارند در مضیقه هستند، عاجزند و تحقیر شده‌اند؛ لذا در پوشش فعالیت‌های عادی و صنعتی می‌خواهند از ایران اطلاعاتی بدست‌ آورند.

علوی تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که مواظب نفوذ بیگانگان باشید به این معنی است که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باید با این هشدار مقام معظم رهبری چندین برابر بر هشیاری خود اضافه کنند تا مواجه با نفوذ نشویم.

وزیر اطلاعات در ادامه در توضیح فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ گفت: کلمه نفوذ را باید با وزن مناسب خودش بکار ببریم و طوری نشود ارزش و تاثیر آن را کاهش دهیم تا به مطلب پیش پا افتاده‌ای تبدیل شود.

برخی عوامل دشمن اطلاعات کشور را به «ثمن بخس» در اختیار بیگانگان قرار داده اند

وی افزود: ما در وزارت اطلاعات پرونده های مهمی داریم و گاهی شده است که برخی عوامل دشمن اطلاعات کشور را به «ثمن بخس» در اختیار بیگانگان قرار داده اند که بطور طبیعی، اطلاعات این عوامل خائن را به حسب وظیفه در اختیار مقامات عالی کشور قرار می دهیم.

وزیر اطلاعات گفت: البته مقام معظم رهبری، شورای عالی امنیت ملی از این اطلاعات باید مطلع شوند و نباید از آن در جهت منافع و بازی سیاسی گروه‌های سیاسی هزینه و استفاده کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: باید مواظب باشیم دشمن امنیت ما را به خطر نیندازد و در این مدت برخی جریان‌های تروریستی تلاش کردند امنیت ایران را به چالش بکشند، اما با عنایت خداوند و تلاش دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی موفق نشدند.

علوی گفت: نحوه برخورد ما در برابر دشمن همین گونه است و دشمن باید رعب داشته باشد، اما در ارتباط با جامعه، مردم، کارکنان بخش‌های مختلف، مانند وزارت نفت رسالت ما تامین امنیت آن ها است.

وی یادآور شد: حاکم کردن فضای امنیتی در چنین محیط‌های کاری، عاقلانه نیست؛ چراکه صنعت و اقتصاد ما با ابتکار و نوآوری پیشرفت می‌کند و اگر در محیط پ‍ژوهشی آرامش نباشد، خلاقیت در ذهن‌ها جرقه نخواهد زد.

وی در ادامه افزود: باید بر جامعه و محیط‌های صنعتی و اقتصادی بهداشت و امنیت روانی حاکم باشد و کسی به حریم فعالان این عرصه‌ها تعرض نکند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر حساسیت‌ وزارت نفت و حفاظت از اطلاعات این حوزه و زیرساخت های صنعتی کشورکه مورد طمع دشمنان است، گفت : مطالعات علمی و حفاظت اطلاعات در این وزارتخانه از جمله صنایع زیر ساختی و صنعت نفت از جمله مسئولیت ‌های جدی سازمان حراست است.

علوی افزود: حراست فیزیکی، بخشی از کار است و عمده تلاش ها باید برای تامین امنیت و بسترسازی مناسب برای ایجاد فعالیت‌ها صورت گیرد.

وزیر اطلاعات افزود : کسی باید از دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و حراستی حساب ببرد که با ملت و نظام ما دشمنی دارد و وظیفه دستگاه های حراستی این است که با کارکنان با محبت رفتار کنند و پیش از برخورد با مجرمان باید تلاش کنیم زمینه فساد به ویژه در حوزه اقتصادی را از بین ببریم.

وی اضافه کرد: باید به کارکنان در بخش‌های مختلف حتی مردم برای صیانت از دستاوردها آموزش دهیم تا در دام دشمن نیفتند.

وزیر اطلاعات افزود: کار حراستی را باید در چارچوب شرع و قانون انجام دهیم و کار اطلاعاتی و امنیتی باید با رعایت حلال و حرام خدا همراه باشد.


انتهای پیام/654
منبع: IRIB NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: