۰
رای الیوم؛

پیروزی های انصارالله وزیر خارجه سعودی را به مسقط کشاند

«ائتلاف سعودی در بازپس‌گیری استان‌های «تعز»، «مأرب» و «صنعا» با وجود اعزام نیرو و استقرار تجهیزات نظامی بسیار در آنجا شکست خورد،»
کد خبر: ۱۰۴۷۵۹
۱۰:۵۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، به نقل از رای الیوم؛ نیروهای انصارالله و همپیمانان آن بر «جبل الیأس» که مشرف بر پایگاه هوایی «العند» در استان «لحج» در مجاورت عدن است، متمرکز شده اند. جایی که نیروهای سودانی نیز در آنجا مستقر هستند.

رای الیوم افزود: «ادامه این وضعیت نیروهای ائتلاف سعودی و نیروهای طرفدار منصور هادی را در کنار سیطره حوثی ها بر  شهر «دمت» دومین شهر بزرگ در استان «الضالع» را با خطر جدی مواجه کرده است.  شهر «ذباب» و مقر لشکر 117 در نزدیکی «باب المندب» نیز که تنها یک ماه در کنترل ائتلاف سعودی بود، تحت کنترل نیروهای انصارالله درآمد.

این روزنامه در ادامه افزود: «اگر این اطلاعات صحت داشته باشد که به نظر می‌رسد درست است، با توجه به اینکه ائتلاف سعودی در بازپس‌گیری استان‌های «تعز»، «مأرب» و «صنعا»  با وجود اعزام نیرو و استقرار تجهیزات نظامی بسیار در آنجا شکست خورد، باید گفت این تحولات تغییراتی گرچه مقطعی در موازنه قدرت در جنگ به سود انصار الله محسوب می شود.
 
رای الیوم خاطرنشان کرد: «این پیروزی های انصارالله و متحدان توانست به زمین گیر کردن ائتلاف سعودی در مآرب و تعز منتهی شود. این مسئله باعث شد تا وزیر خارجه سعودی  به کشور عمان سفر کند تا بلکه راهکار سیاسی قابل جبران برای ریاض بتواند بدست بیاورد.»

این روزنامه در پایان نوشت: «آیا این تغییر در توازن قدرت در عرصه سیاسی و نظامی گر چه به صورت مقطعی باشد، می تواند باعث افزایش فرصت‌ها برای حل سیاسی بحران فراهم می‌کند؟ باید گفت امیدواریم اینگونه باشد؛ چرا که رگ های راهکار سیاسی در ماه های اخیر برای حل بحران یمن سفت شده اند و معلوم نیست که آیا خون تازه ای در آنها به جریان خواهد افتاد یا خیر؟»

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: