۰
وزیردفاع آمریکا:

ایران موفق است چون برخلاف اعراب در زمین نبرد می کند

کد خبر: ۱۰۴۶۴۳
۱۱:۲۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در جدیدترین اظهارات خود در مورد تحولات منطقه خاورمیانه روسیه و چین را به برهم ریختن نظم جهانی متهم کرد. وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد علت موفقیت سیاستهای ایران در منطقه گفت آنها در روز زمین می جنگند، اما اعراب دوست دارند با ۳۰ هزار پا فاصله از روی زمین در عراق و سوریه نبرد کنند. اشاره وی به علاقه عرب ها برای استفاده از جت های جنگی در مقابله با تحولات منطقه بوده است.

کارتر گفت آمریکا به دنبال یک جنگ سرد دیگر نیست اما ما به شدت در برابر ظهور قدرتهای جدید جهانی می ایستیم چرا که روسیه و چین درحال برهم ریختن نظمی بین المللی هستند که آمریکا سالها برای ایجاد آن تلاش کرده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین روسیه را به تهدید امنیت و استقلال کشورهای همپیمان آمریکا در سرتاسر جهان نیز متهم کرد. کارتر یک بار دیگر چین و روسیه را در کنار داعش قرار داد و این دو کشور را جز دشمنان اصلی آمریکا قلمداد کرد. اشتون کارتر همچنین در گفتگو با مجله آمریکایی آتلانتیک با انتقاد تلویحی از کشورهای عربی منطقه خاورمیانه گفت آنها- عربها- دوست دارند به جای حضور در روی زمین، از آن بالا با دشمنان مقابله کنند اما ایرانی ها به جای حمله هوایی دست به آموزش نیروهای زمینی خود زده اند و به این دلیل در سوریه و عراق موفق اند.

کارتر همچنین از اینکه روسیه و چین از قواعد نظم بین المللی که آمریکا پدید آورده، پیروی نمی کنند انتقاد کرد.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: