۱
دیلی تلگراف:

بمبگذاران در هواپیمای روسی به لهجه انگلیسی حرف می‌زدند

رهگیری ارتباطات شبه‌نظامیان شورشی فعال در شبه جزیره سینا - مظنون به دست داشتن در سرنگون کردن هواپیمای روسی - با سردمداران گروه داعش نشان می‌دهد به لهجه انگلیسی سخن می‌گویند.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۵
۱۰:۵۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، شبه‌نظامیان شورشی فعال در شبه جزیره سینا که رهگیری ارتباطات آن‌ها با سردمداران گروه داعش نشان می‌دهد که احتمالا در سقوط هواپیمای مسافربری روسیه دست داشته‌اند، به لهجه انگلیسی سخن می‌گویند.

نشریه دیلی‌تلگراف روز گذشته با انتشار گزارشی در این باره نوشت که تکفیری‌های متولد انگلیس احتمالا در این تراژدی هوایی در سینا دست داشته‌اند، منطقه بیابانی که حضور شورشیان مسلح از سال گذشته در آن افزایش یافته است.

این نشریه البته عنوان کرد که همچنان زود است که بتوان قضاوت کرد کسانی که این حادثه را ایجاد کرده‌اند، انگلیسی هستند.

مقامات انگلیسی و آمریکایی اوایل این هفته گفتند که این احتمال وجود دارد که سقوط هواپیمای مسافربری روسیه ناشی از انفجار یک بمب درون آن باشد. شبنه هفته پیش بود که هواپیمای ایرباس اِی321 در حال پرواز از مبدا شرم‌الشیخ مصر به مقصد سنت‌پترزبورگ روسیه، بر فراز صحرای سینا سقوط کرد و تمامی 224 سرنشین آن جان باختند.

این رسانه انگلیسی با استناد به بازرسان انگلیسی که به تیم تحقیقاتی مصری برای یافتن علت این حادثه کمک می‌کنند، گفت که این گمانه‌زنی  براساس ارتباطات شنود شده بین شبه‌نظامیان وابسته به داعش فعال در شبه‌جزیره سینا و سردمداران آن‌ها حاصل شده است.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
پایدار
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
داعش بدون آمریکا و اسرائیل و انگلیس و عربستان و ترکیه و چند کشور دیگر موجودیت خارجی ندارد امروز داعش شمشیر آمریکا بالای سر کشور های منطقه است البته این شمشیر کند و کند تر شده و خواهد شد و در آینده نه چندان دور کار آیی خود را از دست خواهد داد ؛ تردید نکنید