۰

مسلمانان استرالیا از تبعیض نژادی رنج می‌برند

کمیسیون حقوق بشر استرالیا در گزارش جدیدی اعلام کرد که مسلمانان این کشور به صورت مرتب و روزانه با تبعیض و خشونت مواجه هستند.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۳
۱۰:۴۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، کمیسیون حقوق بشر استرالیا اعلام کرد: تبعیض به صورت قابل ملاحظه‌ای علیه مسلمانان افزایش یافته است و «قانون مقابله با تبعیض نژادی» قادر به حمایت از مسلمانان استرالیا نیست، زیرا در این قانون، تبعیض نژادی ناشی از تفاوت دینی لحاظ نشده است.

در این گزارش که با عنوان «آزادی از تبعیض» منتشر شد، عنوان شد که تبعیض علیه مسلمانان به صورت مرتب در حال افزایش است.

این گزارش حاصل مشورت با بیش از 130 گروه اجتماعی، حقوقی، دانشگاهی و دولتی است.
این گزارش عنوان کرد که گرچه برای مسلمانان تبعیض دینی با تبعیض نژادی فرقی ندارد، به جرائمی که علیه آن‌ها صورت می‌گیرد براساس قانون تبعیض نژادی برخورد نمی‌شود.

این بدان دلیل است که در قانون مقابله با تبعیض نژادی استرالیا به نژاد، رنگ، قومیت، زادگاه و وضعیت مهاجرت اشاره شده اما به کلمه مذهب اشاره نشده و مجریان قانون با دسته‌بندی این جرائم در قالب جرائم ناشی از نفرت دینی به آن رسیدگی نمی‌کنند.

مریم ویس‌زاده، بنیانگذار مرکز ثبت اسلام‌هراسی استرالیا عنوان کرد: افزایش قابل توجهی در گزارش‌های آزار و اذیت‌های لفظی و فیزیکی علیه مسلمانان دیده می‌شود.

وی گفت: یافته‌ها نشان می‌دهد که ارتباط معناداری میان حملات اسلام‌هراسانه و افزایش گفتمان ضداسلامی در دولت و رسانه‌ها وجود دارد که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: