۰

مصر خبر حمله موشکی به هواپیمای انگلیسی را رد کرد

وزارت خارجه مصر خبر منتشر شده درباره حمله موشکی به هواپیمای انگلیسی را رد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۵۸۶
۰۹:۰۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت خارجه مصر خبر منتشر شده توسط روزنامه دیلی میل انگلیس درباره حمله مشوکی تروریست‌ها در صحرای سینا به یک هواپیمای مسافربری را تکذیب کرد.

براساس بیانیه وزرات خارجه مصر گزارش منتشر شده اشاره‌ای غیر دقیق از آزمایش یک موشک زمین به زمین در حین یک رزمایش ارتش در صحرای سینا بوده است که یک ماه قبل روی داده است.

امروز روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» به نقل از برخی منابع اعلام کرد یک فروند هواپیمای مسافری این کشور با ۱۸۹ مسافر، در منطقه «شرم‌الشیخ» هدف حمله موشکی قرار گرفت.

براساس این گزارش، خلبان هواپیمای متعلق به شرکت انگلیسی «تامسون ایرویز»، در نزدیکی «شرم‌الشیخ» توانسته با افزایش سرعت پرواز از مسیر موشکی که در فاصله 1000 فوتی هواپیما قرار داشته بگریزد. این هواپیما، به سلامت به زمین نشسته و به مسافران پرواز درباره فاجعه‌ای که در شرف وقوع بوده چیزی گفته نشده است.

به نوشته «دیلی‌میل»، وزارت حمل و نقل انگلیس، تأیید کرده که این حادثه در روز 23 آگوست به وقوع پیوسته است.  

یک مقام دولت انگلیس به این روزنامه گفت: «در آن زمان گزارش مربوط به این حادثه را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که حمله‌ای انجام نشده و احتمالاً حادثه مورد نظر به مانورهای نظامی متداول ارتش مصر که در آن زمان در آن مناطق انجام می‌شد، ربط داشته است.»

انتشار این خبر از آن جهت حائز اهمیت است که یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه، روز شنبه، اندکی بعد از پرواز از «شرم‌الشیخ» در روستای «قریه» در نزدیکی شبه جزیره سینا سقوط کرد و تمامی 224 سرنشین آن جان باختند.

گروه تروریستی «داعش» مدعی شد این پرواز را با شلیک موشک سرنگون کرده است؛ ادعایی که مصر و روسیه آن را تکذیب کردند.

گزارش روزنامه انگلیسی دیلی‌میل می‌تواند به گمانه‌زنی‌ها درباره دلیل سقوط هواپیمای روسیه، بیفزاید.

انتهای پیام/ 852
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: